Thursday, January 27, 2011

review pasal restoran :blogger kena saman



utk lebih details bole bc kt link
http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2011/1/27/nation/7877652&sec=nation

mmg rmi blogger yg suka mkn2
lps tu review apa yg best ...apa yg tk best
kt sesebuah tmpt mkn tu
ikut tekak masing2 la kn
slh seorg aku la yg suka mkn2
tp kalo dh mmg tk sedap
tkkn nk ckp sedap plak kn
yela mayb pd tekak kita tk sedap
tp pd tekak org lain sedap
kalo smua org tekak sama...lain la citer:-p
tp kalo org lain pn p tmpt yg sama
tp komen sama gk tksedap
so mmg tk sedap la kn
customer always right :)

owner restoran tu kena la amik kira
komen2 yg dinyatakan tu
utk kebaikan restoran die gk kn
kalo yg komen tk best tu cpt je nk saman2
cuba kalo komen yg ok..ada ke dpt reward:-p

aku pn pernh owner restoran dtg komen gk
bila aku review makanan tmpt die
and die komen positif & akan perbaiki
hah mcm tu la..pandang ke dpn..jgn pandang blkng:-)

tp apa2pn peringatan utk diri sendiri gk...



22 comments:

  1. erk...ade ke camtu...adei pasni kalo berkata2 kena hati 2 la kan, kita ni kalo wat entry selamba je kutok kalo kedai tu tak sedap...tapi kalo takat warung tak pe la kot...

    ReplyDelete
  2. ayoyo.. mcm ini pun ada ka.... ok la... kena ckp siang pandang2 ckp mlm dgr2 lah ye...

    ReplyDelete
  3. dia tkleh trima mknn tmpt dia tk sedap..tu psl nk saman menyaman.. dh mmg tk sedap la tu..kalo sedap sure org kata sedap..cerita psl mknn sedap tk sedap pon nk sman..lain la kalo tuduh kedai tu guna pelaris ke ok gak la kan..xmsk akal..

    ReplyDelete
  4. ceh..takkan semua nak review baik aje! terima aje lah sebagai sudut positip, lagi pon setiap org ada pandangan masing2..kata..'customer always right'..relevan lagi kah? ececece..over lak ieda ni kan, hahahaha! :)

    kopi aje maleh taip, hahahha!

    ReplyDelete
  5. sampai kes saman2 tu...aisehh..lawyer gak yg untung :P

    ReplyDelete
  6. takkan nak hikpokrit kan...sebab kalau betul dah tak sedap..haruslah jujur...kalau nak yg positif jer..sampai bila tak maju..adoilah..

    ayu minta izin copy link mama tisya ni yer..nak share kat blog ayu..supaya lain kali kita lebih hati2..

    ReplyDelete
  7. aku punayn opinion ade 2
    satu:
    tokey kedai tu sangap nak glamour then maybe bisnes dia mgm dah out kot before chua bin tu buat review
    btw,mamat cina tu pun bengong
    ade ker dia ckp kepala ikan tu rasa mcm herpes?1
    ape ke bodohnya la cina tu
    ape dia pernh ke kena herpes?
    pernh ke dia mkn kulit yg kena herpes tu?!
    bongok pun yer..
    tapi cina,beselah
    rasa kebal
    tu elr org ckp
    bahas cina bangsa..
    klu dah gaya base dia gitu.
    ko pikirlah senediri bangsa jenis ape.
    tpi baguslah
    buku temu ruas

    ReplyDelete
  8. silap baca
    bukan mcm rasa penyakit herpes
    tpi kena elak sbb mcm kena penyakit herpes.
    gile punya wording.
    "avoid it like a bad case of herpes."
    tak agak - agak.
    takthulah kalau cian tu racist..
    sape thu?!

    ReplyDelete
  9. ntah ape2 ntah owner gitu
    tu la kalo kite puji mlangit xde plak ckp terima kasih ke
    kuar paper ucap tima kasih

    ReplyDelete
  10. cepat melatah! dah x sedap, org kata laa x sedap.. kalo ikut tekak bosnye, mesti laa dia kata sedapkan... dah kedai tu dia pnya.. heheh! takut plak nk buat review.. kang kondem, kene saman pulok.. aku xde duit woii! heheh!

    ReplyDelete
  11. pergh...bahaya nih.. tak leh nak jujur bg komen lah bila gi mkn kat mana2 kedai pasni... kena jd tukang promote jer kt depa..kalo tak..pokai kena saman lah jawapnyer.

    ReplyDelete
  12. ishh ada jugak erk macam tuh! memang dah tak sedappp tak kan nak tulis sedapp pulak. btw.. sesamlah mengingat diri sendiri ;P

    ReplyDelete
  13. setuju bebeno dgn Mama Zharfan.....udah x sedap kenalah ckp x sedap kan

    ReplyDelete
  14. susah la mcm tu, dah benda yg betul takkan kita nak tipu2 lak

    ReplyDelete
  15. wah..siap kena saman lagi..scary gak tu..

    ReplyDelete
  16. sedap nih subjektif kan, ada org ckp sedap ada org ckp tak sedap. biasalah tuh. haduiyaii ape punya turrr daaa..


    y O k O y O p O y O
    Teknik Pembelajaran Mengikut

    Zaman

    ReplyDelete
  17. lepas dia saman, mesti kedai dia terus lingkup

    haha.. padan muka dia

    ReplyDelete
  18. ye ke wei..ish dasat btl..so pasni hati2 la dlm membuat review..xsume org bole terima kritikan terbuka..haih..tkt plak aku..ekekek:D ala tp xleh menang la klu saman..sbb kt pn dh buat disclaimer sume pendpt peribadi kita jek..n xde niat nk menghasut pn..ni blog kita..

    ReplyDelete
  19. takut dah nak review makanan skang ni...

    ReplyDelete
  20. ceh... makanan tak sedap x kan nak puji sedap kot... melampauuuu....
    ntah2 kedai die mmg x sedap... nak wat camne.. kan

    ReplyDelete