Followers MamaTisya

Friday, August 21, 2026

Puding Jagung & Spaghetti Bolognese





Malam tadi buat dessert
gigih mengacau smp likat..lama tk buat puding jagung ...last buat 2023
gmbr sebelum masuk dlm freezer...sejukkan dlu semalaman...
husband smlm tnya dh bole ke makan :-p tunggu la sejuk dlu br la sedap makan


tisya kalo makan puding jagung, die suka versi lembik yg kena mkn ngan sudu
kalo puding jagung yg keras yg bole potong tu die tk mkn...sbr je la





menu brunch masak spaghetti bolognese 
kalau pasta ni mmg fav tisya la

skarang suka buat spaghetti bolognese ikut resepi Khairulaming


arini tk payah amik kt kolej katanya nk blk naik LRT dgn kwn
so nanti just pick-up die kt LRT area umah je la

 

13 comments:

  1. sy kalau puding jagung yg jagungnya seketul2 tu payah sikit nak telan. kalau yg hancur tu laju jee tak kira laa yg jenis lembik or keras heheheh

    ReplyDelete
  2. saya suka puding jagung both versions ;)

    ReplyDelete
  3. Puding jagung sedap makan sejuk2.

    ReplyDelete
  4. Puding jagung last saya buat tahun lepas..dah sejuk mencabar nak tuang dlm bekas..cepat keras..

    ReplyDelete
  5. sedapnya puding jagung tu... makin rajin akak masak2

    ReplyDelete
  6. SA kalau masak puding jagung selalu x jadi...susah betul..tnegok Amy buat cantik je

    ReplyDelete
  7. Sedapnya puding jagung dengan spaghetti.. kombinasi yang menarik.

    ReplyDelete
  8. Seronoklah Tisya mama masaka makanan sedap-sedap bila balik rumah. Saya pun suka jenis makan dengan sudu tu je. hihi..Ada genglah. Makan sejuk-sejuk lagi sedap.

    ReplyDelete
  9. Tak pernah try buat puding jagung tapi sedap makan sejuk2 tu. Dah la cuaca panas pula sekarang ni. Memang ngam la.

    ReplyDelete
  10. Saya pun suka yg lembut kalau puding jagung 🤣. Tp yg keras pun makan, cuma favorit yg lembut begitu

    ReplyDelete
  11. Dah lama tak makan puding. Rasa macam nak pergi cari jagung rebus la pulak.

    ReplyDelete
  12. Sedapnya puding jagung... kadang beli agak kecewa. Boleh je buat tapi yang makannya sorang.

    ReplyDelete
  13. kalau versi lembik kena makan dgn sudu tu dah dikira bubur jagungla kan :p

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...