Followers MamaTisya

Tuesday, April 21, 2020

18 - 31 Mac 2020 ~ Menu masakan sepanjang PKP Fasa 1


musim PKP ni dh rasa mcm pre-ramadhan sbb masing2 kena masak2 kn
tp kdg2 ada juga order menu utk delivery
ada yg aku masak, husband masak & MIL masak
dan ada menu yg baru aku cuba dan juga menu viral
musim PKP ni mcm2 menu baru & viral org share
moh layan menu utk PKP fasa 1 ni


aku masak ikan tenggiri masak kicap 


kari kepala ikan & sayur kangkung by MIL
aku masak udang & sotong celop tepung ngan sambal belacan


menu by MIL~ masak lemak rebung, sambal udang+ sotong  petai & ikan kerisi goreng


delivery order dr mcD


sup ayam aku masak


bread pizza cup 1st trial aku masak


husband buat murtabak frozen 1st trial juga


tapau nasi ayam


2 jenis aiskrim husband beli


nasi goreng & telur mata husband masak


puding roti 1st trial guna air fryer


gulai kuning nasi berlauk klate aku masak 1st trial


dalgona coffe viral



ayam percik kuah putih klate aku masak ~ menu wajib bln ramadhan tklama je lg

11 comments:

  1. Meriahnya makanan dia walaupun duduk rumah best lah kita rindu nak makan masakan mak kita hurmmmm nak balikkkkk....

    ReplyDelete
  2. perghhhh....tudia...macam-macam ada ha..PKP ni mmg nak ke dapur je kan...

    ReplyDelete
  3. Betullah MT.... PKP ni dah mmg mcm pre Ramadhan kan....kita pun jadi terikut ikut mencuba resepi jugak. Mana taknya tak boleh makan luo. Hakak, roti yg dah lama tinggal tu masa PKP ni boleh pulak buat hihi....

    ReplyDelete
  4. banyak menu yang pertama kali masak, samalah ngan aju, skali dah buat berkali-kali plak demand nya haha

    ReplyDelete
  5. Banyaknya gambar makanan..semuanya sedap

    ReplyDelete
  6. Uhhhh sedap sedap makanannyee, boleh kirim satu lahh :D cum

    ReplyDelete
  7. Macam-macam lauk ada. Semua nampak sedap.

    ReplyDelete
  8. aiskrim wajib ade !! bekalan puasa ni buat moreh hehe..

    ReplyDelete
  9. Dalgona coffee sampai fasa 3 still ONz :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...