Followers MamaTisya

Friday, February 16, 2024

Cromboloni by Chef Kecik Kitchen




sambungan dr entry INI
tisya craving cromboloni...macam mama juga suka dessert :)
kebetulan Chef kecik kitchen open order
 utk collect di KL East Mall ...dkt la ngan umah....
lama dh craving sblum viral lagi tp tula cafe nya jauh nun di Semenyih...
disebabkan mama cut sugar so anak dara ckp mama kena rasa skit je 🤣 


happy sgt tu dpt cromboloni yg di idamkan


kebetulan hari selasa (6 Feb) tgk ig story Chef kecik kitchen update ada pre order
cpt2 tgk utk purchase...ada 2 pilihan date ( 10 or 11 Feb )
aku pilih 11hb sbb 10hb ada wedding kn tk sempat plak nk collect 3pm tu
nasibaik time aku nk order tu byk lg (31 available) tp utk sabtu tu tgal skit dh


kecik je booth nya dkt KL East Mall tu
diorang mmg open pre order utk yg area KL...
ye la jauh kn nk pi nun ke Semenyih


yang di tunggu2 utk collect...
1 box ni ada 4 perisa cromboloni



 ingat nk try juga beli crossaint tp sold out...
ada rezeki nk try la ke cafe Chef kecik kitchen 
tp tu la jauh nun di Semenyih..tktau bila bole pi

yg CK Set tu menarik kalo mkn kt cafe
crossaint dgn whipped cream celop hot chocolate


v
v
v
v
v
v

v
v
v

v
v
v
v

v
v
v
v
v
v
v

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

v
v
v
v
v
v
v







cromboloni tu bawa blk kampung gombak
mkn dgn adik2 aku
seronok depa tea time dgn cromboloni kayangan



actually IG Chef kecik kitchen ni aku dh follow lama 
sebelum dia buka cafe sdiri lagi
so lps dia dh buka cafe, die mmg jual cromboloni dh lama
kiranya sebelum viral lg...namanya New York Crossaint
yg start viral nama Cromboloni ni dkt Indonesia


perisa Raspberry


perisa Pistachio


perisa Biscoff


perisa Rocher


best seller perisa raspberry & pistachio....aku pn stuju dua2 ni sedap
yg biscoff tu pn ok...yg rocher tu pahit skit mayb sbb dark chocolate topping tu
tp filling dlm tu mmg penuh...mmg premium
pastries tu pun crunchy


ada kwn bli org jual online..filling tu tk penuh & pastriesnya liat

maybe sbb masa viral tu ramai yg nk try buat
so ada la yg tk ok kot
sbb aku baca update Chef kecik kitchen 
cara utk menyiapkan cromboloni amik masa agak lama

ada smp yg gado2 tgu lama sbb limited je yg ada kt cafe
tp skarang dh byk juga cafe yg jual
cuma kesedapan tu depend pd tekak masing2
aku sbb dh lama tgk kt IG Chef kecik kitchen ni so mmg craving nk try la
utk tekak aku sedap walaupun aku hanya ngaso2 je
tp mmg elok sharing pn utk yg tk mkn manis
actually yg topping tu manis tp filling tk manis sgt
so bila bergambung okla rasanya


mcm yg aku ckp ..aku just ngaso2 je la sbb tgh cut sugar kan
ada rezeki ke Semenyih bole la singgah cafenya



aku tk sempat record video utk zoom in filling cromboloni
kalo korang nk tgk filling dlm cromboloni yg penuh tu 
bole tgk video aku share dr IG nya ni

15 comments:

  1. memang dessert ni tgh viral now...err i belum ada keinginan sbb tak berapa suka benda2 manis

    ReplyDelete
  2. Tak silap hr tu Chef Kecik ni dah surrender buat Cromboloni.. mesti ramai yg request tu dia open order ya. Kadang org meniaga ni macam tu la, fikir kesian customer aku nak makan. Nampak happy Tisya dapat crombo idaman. Kami kat sini skrg dah tak cravingvlagi dan kalau nak mmg ada jer kedai kat depan dan blkg umah ni yg jual.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah die close sekejap sbb ramai yg marah2 tp dia dh explain..tu yg lps close sekejap then chef kecik buat pre-order cromboloni hanya utk pick up shj..so tkde la beratur panjang

      Delete
  3. Flavor biscof tu sedap ke?
    Walaupun viral Mrs. A masih belum terasa nak makan lagi huhuuu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. suka juga tp yg paling suka pistachio dgn raspberry tu

      Delete
  4. Dana tak cari lagi si viral ni, walaupun tengok orang makan sedap nampaknya

    ReplyDelete
  5. tengok orang makan nampak sedap tapi tak tau la kenapa tak ada rasa teringin haha

    ReplyDelete
  6. Mama kena promise makan sikit je tau. Haha. sebenarnya ada tengok youtube pembuatan cromboloni kat Korea. Aduhhh renyahnya rupanya....

    ReplyDelete
  7. Ooo.. macam tu rupanya cromboloni. Belum pernah cuba lagi.

    ReplyDelete
  8. belum tiba masa lagi dibolehkan cheat ni.. sebulan hanya sekali boleh cheat betul2 :D kalau x boleh cuba cari..

    ReplyDelete
  9. Tak sempat try lagi. Yumm nampak sedapnya cromboloni tu.

    ReplyDelete
  10. SA x pernah beli dan x pernah rasa lagi..maye bila dh x viral baru nak beli kot...hahaha

    ReplyDelete
  11. viral sungguh kan.. aku pun lum try lagi

    ReplyDelete
  12. Ya ampun JD nama cromboloni itu start dari Indonesia? 😅. Saya pikir memang dari awal namanya itu. Apalagi sempat terbaca cromboloni ini gabungan antara croissant dan bomboloni🤣.

    Saya belum coba kak. Krn toko yg menjual jauh dari tempat saya. Tuh lah belum sempat. Yg dekat ada, tapi kalo lihat bentuknya, macam tak best 🤣. Saya nak coba dari toko yang memang spesialisnya pastry. Jadi pasti sedap kan 😄

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...