Followers MamaTisya

Thursday, February 1, 2024

Coach Garang tapi sayang :-p



Bab nk exercise ni mmg ke laut dalam tp tahun  2024 kita cuba la skit ...
dr awal  January coach yg garang itu ajak soh brisk walk kt treadmill 🤪 
tp akhir January br berkesempatan 🏃ikutkn nk start 1 feb 😆 
anyway TQ husband always support walaupun wifenya mcm2 alasan 🤭 


treadmill ni arwah FIL beli sblum aku kawin lg
mmg kt umh ni yg slalu guna arwah FIL & husband
aku setelah 17 thn kawin br 1st time guna 28 Jan 2024 :-p
so utk 1st time brisk walk ni aku dpt burn 163 calori selama 45 minit


kasut ni pn br kuar dr kotak since beli 2019 :-p
nasibaik masih ok..bole la guna utk exercise
actually aku ada 2 pasang kasut Skechers
 tp yg 1 lg je kerap pakai sbb yg 1 lg tu jenis sarung je
yg jenis bertali ni tersimpan rapi dlm kotak :-p



yg ni ari selasa 30 January kelmarin
1st time try exercise weekdays bila blk keje 
sbb isnin aku puasa so tk larat

yela risau kalau exercise ari keje kn 
kot lenguh sakit bdn ke sbb esoknya nk p keje kn:-p
tp alhamdulillah ok





smlm husband kata exercise tgk video kt youtube ni
tp blk keje smlm time driving rasa ngantuk
so husband je la exercise...aku baring kt sofa :-p


coach garang ckp nanti sesekali nk ajak brisk walk kt tasik plak
aku ckp...lebih selesa brisk walk kt treadmill dlm umh je wat masa skarang:-p
slowly but surely :)

smlm akhir bln Jan timbang utk record cut sugar penurunan berat 2.7 kg
sebelum tu ada aku update lps 20 hari turun 3.25 kg
mayb time tu puasa direct bln rejab tu 
apa2pun yg penting dgn usia makin meningkat ni
nk kena jaga pemakanan & kesihatan kan

 

13 comments:

  1. utk permulaan slow2 dulu. jgn push too hard nanti sakit2 badan.
    buat sikit2 tapi konsisten. insyaallah.

    jom sihat bersama (ehhhh yg becakap baru lepas minum kopi letak creamer harini) hahahah...pastu sibuk ajak org sihat bersama

    ReplyDelete
  2. dulu2 waktu kaki masih kuat bolehla jalan atas ni, sekarang kaki semakin lemah.. dah x boleh buat dah.. :D

    ReplyDelete
  3. ok la tu..kalau ada geng semangat lebih sikit kan.. aku pun x mula lagi utk tahun ni, x de geng punya pasal la ni

    ReplyDelete
  4. ikot yang video kat utube akak share tu pun ok dah...alahai lupa je channel dia..Linda mmg folo tu je..nk habiskan tu pun peluh bercerau cerau

    ReplyDelete
  5. Setuju sangat bila usia sudah meningkat, paling penting utamakan pemakanan dan kesihatan.

    ReplyDelete
  6. Pelan"saja....semakin hari semakin banyak kalori terbakar..selamat berlatih.

    ReplyDelete
  7. chaiyok chaiyok!
    berakit rakit ke hulu
    berslim slim kemudian!

    ReplyDelete
  8. Uiii lamanya kasut tu baru keluar kotak Amy.....Tetap jugak la kasut baru sebab tak pakai lagi.

    ReplyDelete
  9. Semangaaaaat kaaaak 🎉👏. Pelan2 saja dulu tapi rutin dan konsisten. Dulu saya pun begitu. Lama2 badan dah terbiasa, lalu durasi pun ditingkatkan. Sekarang malah tak enak kalo skip workout . Trust me, kalo dah biasa, badan kita akan addict untuk terus olahraga

    ReplyDelete
  10. Slowly but surely...al the best..kita follow belakang ye

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...