Followers MamaTisya
Showing posts with label BFF. Show all posts
Showing posts with label BFF. Show all posts
Saturday, September 5, 2026
Penuh meja ..tk cukup ruang :-p
Sambung kisah Rembayung...jgn bosan ye sbb bakal ada byk part
sbb byk video & gmbr yg blum sempat edit lg
meh tgk dlu menu kami order yg meriah ni
Kemain penuh meja...mcm2 nak order :-p
almaklumla bkn senang dpt slot nk mkn kt Rembayung kan
jadi kita kena try la mana yg teringin:)
content creater tgh menjalankan tugas :-p
camera eat first :)
Bff Julia dtg bersama family dia
aku plak dgn geng travel yg juga ex-Bernas
beza slot dgn bff Julia hanya 15 minit...nasibaik dpt meja berdekatan
so senang nk roger soh dtg bergambar bersama :)
Servis yg pantas dr staff Rembayung 👍
Penerangan sebelum order & time menu sampai 🥰
nak order utk takeaway ada form khas bole isi trus
sebelum ke Rembayung, mmg aku just mkn pisang je
mmg simpan space utk menikmati mcm2 menu ni:)
alhamdulillah kenyang sampai esoknya :-p
** blog tgh problem..aritu tk keluar latest entry
kalini loading plak bila nak komen kt blog kwn2
jenuh plak nunggu....moga2 cpt la pulih....
Tuesday, September 1, 2026
"Hey what's up guys!"
Dh lama teringin nak ke sini, alhamdulillah sampai jua...
Rezeki kami dpt jumpa owner Rembayung
di Hari Kemerdekaan yg ke-69 tahun 😘
tinggi betul Khairul Aming ..kami di paras bahunya :)
nanti kita update byk lagi gmbr & video...tunggu dlu ye
teaser dlu "Hey what's up guys!" :)
Monday, August 3, 2026
Breakfast @ Acappella Suite Hotel , Shah Alam
Kisah akhir bln Mei aritu...BFF Julia cuti pjg AidilAdha
dia staycation dgn kakak2nya di Acappella Suite Hotel , Shah Alam
aku & Dila tk cuti pjg....kami keje....so dia ajak breakfast kt hotel
aku smp opis awal pagi...lebihkurang 10 minit je ke sini dr opis
time aku smp aku tunjuk la gmbr ni sbb aku parking tepi Cafe Hayaki
rupanya yg ni Acapella Apartment..lokasi hotel belah blkng sana nun
ingatkan ada jln shortcut ikut laluan apartment tp tkde
makanya brisk walk la aku pagi tu dlm 700 steps:-p
bff Julia dh tunggu aku kt lobby
ni harga buffet utk breakfast, lunch & dinner
menunggu bff Dila tk smp2 lg...masih dlm grab.... jammed katanya
so kita posing la dulu
Dila tk muncul2 lg...meja dh penuh ni :-p
lps aku bersara tkde dh la yg rajin snap gmbr food mcm aku :-p
Kalau nk order menu omelette tu , ada kertas khas utk tick
cth nk extra mushroom or cheese or nk plain shj
so nanti waiter akan antar kt meja bila dh siap
ok Dila dh smp moh ler gmbr bertiga
kiranya ni last bff breakfast bersama sebelum aku bersara
thank you Julia blanje breakfast kt hotel
ni la pintu masuk hotel
so lps dh mkn tu moh ler bakar kalori
brisk walk ke parking nk blk opis
Friday, July 24, 2026
Farewell & Birthday Celebration
Akhir bln 5 aritu ada double celebration
Farewell utk mamatisya dan birthday utk May babies (Wawa & Puan Mala)
Kemeriahan bila masing2 mengikut tema 💜💚
ketua tema update color utk event kalini Purple & Green
ada tetamu khas iaitu En Salman..dia dh bersara since 2023
dtg singgah opis so wajib la ada gmbr beramai2
geng gegurl yg menceriakan suasana
ada 2 versi video tu
geng laki pening tgk kami dok record byk kali haha
jambangan bunga & buah tu dr bff Julia
Birthday cake ~ Chocolate Hazelnut by mmgpatisserie
yg terlepas entry meriah mcm2 menu dr pagi smp ptg ....bole klik SINI
Big Bos ajak bergambar dgn 2 org yg dirai ni
terima kasih smua yg meraikan kami
Thursday, July 16, 2026
Surprise Bouquet Cupcakes untuk birthday girl
14 Julai kelmarin...birthday BFF Julia
aku order Bouquet Cupcakes dari IG gulakeucher
surprise delivery...adik aku yg tukang surprise...
die call Julia maklumkan ada delivery
soh turun kat guard utk pick-up...aku tgh tgu dlm kete utk record :-p
video surprise bole tgk kt bawah ni :)
surprise berjaya :)
birthday girl with Bouquet Cupcakes
sepatutnya gmbr bertiga bff tp Dila tk sihat MC..makanya berdua je la
Happy birthday Bff Julia
Semoga dimakbulkan segala hajat, dipanjangkan umur,
dilimpahkan rezeki yang berpanjangan,
dikurniakan kesihatan yang baik & diberkati Allah swt dunia akhirat..Aamiin
gambar dr owner IG gulakeucher whatsapp sebelum aku pick-up
Wednesday, July 8, 2026
24 years of friendship & birthday celebration
24 years of friendship & still counting
Kebiasaan tahun2 sudah, ada event berasingan untuk birthday celebration BFF
tp thn ni kekangan masa makanya kita celebrate serentak utk Jan, Apr & July babies 😘
Menikmati daging wagyu...yummmyyyy tummyyy
Stiap kali event pasti ada tema....
ketua tema update >>>>>P.O.L.K.A.D.O.T
gambar & video byk lagi yg tk sempat edit
kita bagi teaser dlu la video air berasap2 tu
Monday, July 6, 2026
Farewell Lunch yang tertangguh
Kisah Jumaat lps..dh alang2 collect beras kt opis,
Niza ajak lunch sbb aritu time aku lastday tk sempat jumpa
kiranya farewell lunch yg tertangguh la ni...
kn aku ckp aritu kena amik nombor nk kuar mkn2 sebelum aku bersara :)
so kami ke Joe's Kitchen di Seksyen 13 Shah Alam
1st time dtg aritu..chiller tmpt dessert ni kosong
maybe sbb baru opening time tu
kali ke2 dtg ni penuh...br la menarik
tgh belek2 menu apa yg nk order
spt biasa kena scan QR utk order
Julia makan Nasi putih + Ayam Goreng Kunyit
Niza makan Smoked Duck Aglio Olio
Aku mkn Beef Burger
Limau Asam Boi & ABC
air aku tu special namanya Air Love You
farewell gift dr Niza
kami ni rakan sebaya (48 thn)
kira antara yg senior juga la dh berkhidmat di Bernas lebih 20thn
tq rakan sebaya for farewell lunch
menu niza tk abis sbb masin ..so die nk blk olah kt umh la apa yg patut
ada bgtau kt staff psl masin tu, staff say sorry & inform akan bgtau kitchen utk improve
cuaca panas ceng2..moh ler pulang
korang yg nk try mkn sini..visit IG joeskitchen.my
Collect beras & dapat gift
Jumaat lepas singgah opis...kena collect beras bulanan
yg masih berbaki utk bulan Mei & Jun ~ Beras Jasmine (Basmathi Pusa Cream)
so bff Julia tlg collect on behalf aku
selain collect beras..ada dpt gift dr Bos & opismates
ole2 overseas & farewell gift
Fridge magnet dari Istanbul, Coklat dari Jepun,
ole2 dr Tanah Suci yg baru balik Haji
bag make-up ada tulis nama "Amyryna"
alhamdulillah terima kasih utk smua hadiah tanda ingatan
Subscribe to:
Posts (Atom)












.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)


.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)










.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)



.jpeg)
.jpeg)


