Followers MamaTisya

Showing posts with label BFF. Show all posts
Showing posts with label BFF. Show all posts

Saturday, September 5, 2026

Penuh meja ..tk cukup ruang :-p



Sambung kisah Rembayung...jgn bosan ye sbb bakal ada byk part
sbb byk video & gmbr yg blum sempat edit lg
meh tgk dlu menu kami order yg meriah ni


Kemain penuh meja...mcm2 nak order :-p
almaklumla bkn senang dpt slot nk mkn kt Rembayung kan
jadi kita kena try la mana yg teringin:)


content creater tgh menjalankan tugas :-p
camera eat first :)


Bff Julia dtg bersama family dia
aku plak dgn geng travel yg juga ex-Bernas
beza slot dgn bff Julia hanya 15 minit...nasibaik dpt meja berdekatan
so senang nk roger soh dtg bergambar bersama :)
Servis yg pantas dr staff Rembayung 👍
Penerangan sebelum order & time menu sampai 🥰 
nak order utk takeaway ada form khas bole isi trus


sebelum ke Rembayung, mmg aku just mkn pisang je
mmg simpan space utk menikmati mcm2 menu ni:)
alhamdulillah kenyang sampai esoknya :-p



** blog tgh problem..aritu tk keluar latest entry
kalini loading plak bila nak komen kt blog kwn2
jenuh plak nunggu....moga2 cpt la pulih....






Tuesday, September 1, 2026

"Hey what's up guys!"






Dh lama teringin nak ke sini, alhamdulillah sampai jua...



Rezeki kami dpt jumpa owner Rembayung 
di Hari Kemerdekaan yg ke-69 tahun 😘
tinggi betul Khairul Aming ..kami di paras bahunya :)




nanti kita update byk lagi gmbr & video...tunggu dlu ye
teaser dlu "Hey what's up guys!" :)



Monday, August 3, 2026

Breakfast @ Acappella Suite Hotel , Shah Alam



Kisah akhir bln Mei aritu...BFF Julia cuti pjg AidilAdha
dia staycation dgn kakak2nya di Acappella Suite Hotel , Shah Alam
aku & Dila tk cuti pjg....kami keje....so dia ajak breakfast kt hotel


aku smp opis awal pagi...lebihkurang 10 minit je ke sini dr opis 
time aku smp aku tunjuk la gmbr ni sbb aku parking tepi Cafe Hayaki

rupanya yg ni Acapella Apartment..lokasi hotel belah blkng sana nun
ingatkan ada jln shortcut ikut laluan apartment tp tkde
makanya brisk walk la aku pagi tu dlm 700 steps:-p


bff Julia dh tunggu aku kt lobby


ni harga buffet utk breakfast, lunch & dinner


menunggu bff Dila tk smp2 lg...masih dlm grab.... jammed katanya
so kita posing la dulu


Dila tk muncul2 lg...meja dh penuh ni :-p


lps aku bersara tkde dh la yg rajin snap gmbr food mcm aku :-p


Kalau nk order menu omelette tu , ada kertas khas utk tick 
cth nk extra mushroom or cheese or nk plain shj
so nanti waiter akan antar kt meja bila dh siap


ok Dila dh smp moh ler gmbr bertiga
kiranya ni last bff breakfast bersama sebelum aku bersara


thank you Julia blanje breakfast kt hotel


ni la pintu masuk hotel
so lps dh mkn tu moh ler bakar kalori 
brisk walk ke parking nk blk opis

Friday, July 24, 2026

Farewell & Birthday Celebration

 


Akhir bln 5 aritu ada double celebration

Farewell utk mamatisya dan birthday utk May babies (Wawa & Puan Mala)

Kemeriahan bila masing2 mengikut tema 💜💚

ketua tema update color utk event kalini Purple & Green

ada tetamu khas iaitu En Salman..dia dh bersara since 2023

dtg singgah opis so wajib la ada gmbr beramai2



geng gegurl yg menceriakan suasana




ada 2 versi video tu

geng laki pening tgk kami dok record byk kali haha



jambangan bunga & buah tu dr bff Julia


Birthday cake ~ Chocolate Hazelnut by mmgpatisserie

yg terlepas entry meriah mcm2 menu dr pagi smp ptg ....bole klik SINI



Big Bos ajak bergambar dgn 2 org yg dirai ni 

terima kasih smua yg meraikan kami


Thursday, July 16, 2026

Surprise Bouquet Cupcakes untuk birthday girl




14 Julai kelmarin...birthday BFF Julia
aku order Bouquet Cupcakes dari IG gulakeucher


surprise delivery...adik aku yg tukang surprise...
die call Julia maklumkan ada delivery
soh turun kat guard utk pick-up...aku tgh tgu dlm kete utk record :-p

video surprise bole tgk kt bawah ni :)






surprise berjaya :)


birthday girl with Bouquet Cupcakes


sepatutnya gmbr bertiga bff tp Dila tk sihat MC..makanya berdua je la


 
Happy birthday Bff Julia
Semoga dimakbulkan segala hajat, dipanjangkan umur, 
dilimpahkan rezeki yang berpanjangan, 
dikurniakan kesihatan yang baik & diberkati Allah swt dunia akhirat..Aamiin


gambar dr owner IG gulakeucher whatsapp sebelum aku pick-up


Wednesday, July 8, 2026

24 years of friendship & birthday celebration


24 years of friendship & still counting
Kebiasaan tahun2 sudah, ada event berasingan untuk birthday celebration BFF
 tp thn ni kekangan masa makanya kita celebrate serentak utk Jan, Apr & July babies 😘


 Menikmati daging wagyu...yummmyyyy tummyyy




Stiap kali event pasti  ada tema....
ketua tema update >>>>>P.O.L.K.A.D.O.T


gambar & video byk lagi yg tk sempat edit
kita bagi teaser dlu la video air berasap2 tu

 

Monday, July 6, 2026

Farewell Lunch yang tertangguh



Kisah Jumaat lps..dh alang2 collect beras kt opis,

Niza ajak lunch sbb aritu time aku lastday tk sempat jumpa

kiranya farewell lunch yg tertangguh la ni...

kn aku ckp aritu kena amik nombor nk kuar mkn2 sebelum aku bersara :)

so kami ke Joe's Kitchen di Seksyen 13 Shah Alam


1st time dtg aritu..chiller tmpt dessert ni kosong

maybe sbb baru opening time tu

kali ke2 dtg ni penuh...br la menarik

tgh belek2 menu apa yg nk order


spt biasa kena scan QR utk order


Julia makan Nasi putih + Ayam Goreng Kunyit
Niza makan Smoked Duck Aglio Olio
Aku mkn Beef Burger
Limau Asam Boi & ABC
air aku tu special namanya Air Love You


farewell gift dr Niza



kami ni rakan sebaya (48 thn)
kira antara yg senior juga la dh berkhidmat di Bernas lebih 20thn
tq rakan sebaya for farewell lunch




menu niza tk abis sbb masin ..so die nk blk olah kt umh la apa yg patut
ada bgtau kt staff psl masin tu, staff say sorry & inform akan bgtau kitchen utk improve



cuaca panas ceng2..moh ler pulang

korang yg nk try mkn sini..visit IG  joeskitchen.my

 

Collect beras & dapat gift





Jumaat lepas singgah opis...kena collect beras bulanan 
yg masih berbaki utk bulan Mei & Jun  ~ Beras Jasmine (Basmathi Pusa Cream)
so bff Julia tlg collect on behalf aku



 selain collect beras..ada dpt gift dr Bos & opismates
ole2 overseas & farewell gift
Fridge magnet dari Istanbul, Coklat dari Jepun,
ole2 dr Tanah Suci yg baru balik Haji
bag make-up ada tulis nama "Amyryna"


alhamdulillah terima kasih utk smua hadiah tanda ingatan



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...