Followers MamaTisya

Friday, March 31, 2023

1-5 Ramadhan ~ Juadah Berbuka Puasa



Salam Jumaat...harini dh 9 Ramadhan...
spt thn2 sudah aku share menu juadah berbuka puasa..

mn tau bole bagi idea utk korang juga kan..kot dh xtau nk masak apa...sharing is caring....
korang yg follow aku dr dlu sure tau kebanyakkan menu spt biasa chef husband yg masak 
tak pun MIL...aku skali sekala je masak..jom tgk menu 1-5 ramadhan  kami



1 Ramadhan 
Ayam Masak Kicap & Pajeri Nenas by MIL ❤️
 aku goreng sayur kailan ikan masin & ikan bakar by Chef husband 😋


air biasanya 1 yg sejuk 1 yg panas
tp teh o panas mmg wajib ada...husband la minum air panas...
aku & tisya kena air sejuk



2 Ramadhan 
 Siakap Miang Pla by Chef Husband 😋 Rindu menu ni dkt @suwarinjindacafe ❤️ 
Homemade Apple Asamboi Juice 🍏 
Ayam ala2 domino's pizza,kita grill dlm air fryer 🍗 


MIL buat agar2 santan juga...biasa siakap miang pla tu cicah sos thai
tp husband buat sos hijau thai



3 Ramadhan 
bila MIL kata tak payah masak...so ni la lauk pauk yg di beli
gulai kawah daging, gulai jantung pisang, gulai pucuk ubi,
ikan keli bakar , ayam bakar, popia  basah & air jagung



entry aku update psl murtabak ramai yg ckp mahal ye tmpt korang
ada yg smp rm6-rm 7...tmpt aku masih murah rm4...
mkn time moreh sbb time berbuka mkn popia basah



4 Ramadhan 
Ayam percik & Kari ikan by MIL ❤️ 
aku goreng sayur campur .. solok lada beli rm2.50 each




lama tk mkn lompat tikam ..MIL yg nk sgt sbb kuih ni bkn ramai org jual
melainkan kt kedai kelantan....mkn time moreh
rm 5 each tp sygnya tk sedap mcm yg klate


 husband nk onde2 & tisya plak nk puding caramel ..rm 3 each
bila bli kuih ni mmg kena bertabah kalo xkena ngan tekak




5 Ramadhan  
Ayam Masak Merah & Sayur Bendi Goreng by MIL 😋 
Sambal hitam & rendang paru spt biasa bulan puasa order dari Nana 🌶️


 Chef husband tk brp sihat ...dia request telur dadar bawang 😁 
tisya plak pantang kalau ada bawang 
sbb dia tak mkn bawang kalau ltk dlm telur dadar



**aku MC arini sbb sakit gigi yg takleh bawa bincang dh
smlm masih lagi bole bertahan...tq semua yg mendoakan

 

7 comments:

  1. Dalam banyak- banyak tu kan..SA terpikat dengan rendang paru...rasa nak buat la...

    ReplyDelete
  2. sedap2 semuanya boleh ambil buat idea masak utk berbuka puasa

    ReplyDelete
  3. rajinnya amy snap2 gmbr sblm berbukak everyday hehehh

    ReplyDelete
    Replies
    1. food lover bab gmbr makanan wajib snap..lgpun senang refer masak apa menu berbuka :)

      Delete
  4. Terror papa Tisya masak la.. seronok jadi mama tisya tukang hidang aje la agaknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. husband mmg suka masak2 menurun dari arwah FIL...wifenya mmg jrg sgt la masak, slalunya goreng2 yg simple je tkpun buat air & hidang :)

      Delete
  5. Sy baru teringat pagi tadi, tahun ni MT tak share pulak koleksi lauk berbukanya hehe... Tup² hari ni keluar entry-nya :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...