Followers MamaTisya

Thursday, August 30, 2018

resepi Sup Tulang Noxxa

biasa masak sup tulang dlm periuk biasa..
lambat la skit nk tunggu dagingnya empuk
 ni dh ada noxxa so kita masak dlm ni la



Bahan-bahan :

tulang lembu ( dlm 1.kg setengah juga)
4 sekawan ( bunga lawang/kayu manis/bunga cengkih/buah pelaga)
sup bunjut
bawang merah-dihiris
bawang putih-dihiris
halia-ditumbuk
air
garam
daun sup


**sukatan utk bahan2 tu pandai2 la adjust ikut kesesuaian byk mn tulang lembu yg korang guna


cara-cara:-

1. Tulang lembu dibasuh ..kemudian toskan

2. Bahan hiris tu tumis dlm kuali siap2 ngan 4 sekawan tu..ada je resepi guna kaedah STIR FRY dlm noxxa tp xbuat..tumis sehingga naik bau

3. Masukkan tulang lembu ke dlm periuk noxxa

4. Masukkan air sehingga tenggelam tulang lembu

5. Masukkan bahan yg ditumis & ditumbuk dan sup bunjut

6. Guna fungsi High Pressure 30 minit dan tekan ON

7. Bila tamat masa 30 minit, Release steam dengan tetapkan pelaras pada penunjuk 'Steam'.

8. Buka penutup dan tekan Stir Fry dan tekan ON...time ni bole la nk tambah garam secukup rasa or nk tambah air...kacau2 ...siap


yummmyyyy

A post shared by Amy Aril (@mamatisya) on



lembut dagingnya


tabur daun sup ..ready to eat...hirup panas2 dapnyeeee

8 comments:

  1. Senang sungguh ada Noxxa ni ye MT..... teringin pulak nak beli hihi....
    Sekarang ni dah mcm mcm brand kan.... tak taulah kualitinya sama ke tidak

    ReplyDelete
  2. fuhhhhhh - bila ler nk beli noxxa ni

    ReplyDelete
  3. senang ada noxxa...sy xde lagi noxxa....skjp je masak

    ReplyDelete
  4. kolin pun selalu tumis darat, baru masuk dalam tu. Kolin punya Philips tapi sama aje dengan noxxa tu

    ReplyDelete
  5. Campur bawang goreng...huiiii terangkat..cili kicap sekali kan...aduhaiiiii mabeles

    ReplyDelete
  6. sedapnyaa.. ya Allah fevret busyra ni... tambah nasi berkali2.

    ReplyDelete
  7. ini gajet dalam wishlist aju ni amy, kalau ada noxxa ni memang mudah kerja memasak kan, lapar tengok sup tulang ni yummy

    ReplyDelete
  8. Fuhh sedapnyaa sup tulang. Ada noxxa semua jadi mudah. Heheh.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...