Followers MamaTisya

Friday, March 12, 2010

minyak oh minyak.....


pernah tk korang tgk meter kete korang spt gmbr di bwh
smua yg drive kete sure rsnye tgk kn...
melainkn yg tk drive je la


sila fokus kt gmbr di bwh
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

ye gmbr ni menunjukkn minyak kete perlu di isi
tp kdg2 aku lupa tkpn terlepas pandang
lps tu mula la panik kejap
cz kete kelisa tkde BLINK2 bg warning if minyak dh nk abis
b4 ni aku drive kete selain kelisa mcm wira, vios sure ada BLINK2
so kita sure alert la bila dh BLINK2 tu
tp disebabkn kelisa ni tkde BLINK2
just ada tanda oren je so kdg2 mmg tk perasan

awal2 dlu bila dh jd camtu aku riso gk
nk2 jammed plak...kot2 mati kete aku tgh jln
tp kalo tnye hubby ku sure die ckp
"cukup lg tu...bole blk kelate... " sbr je la
tp rsnye org laki mmg camtu kot
papa ku pn pernh ckp gtu gk kt mama ku

tp sejak2 aku dh bole agak,
kalo penunjuk tu kt atas oren tu
so bole lg pegi lg dlm 50km
kiranye aku kuar nk p kj dr keramat-gombak-pj
then blk kj dr pj-gombak-keramat
kira ngam2 la aku smp umh
melainkn kalo jammed pastu ujan lg
hah br aku akan cr petrol pam utk isi minyak
tp kalo penunjuk tu dh kt bwh color oren tu
mmg dh kena isi la
kn ada yg kena tolak kete...huhuhuhu



**dgr2 start bln 5 nanti minyak naik lg...btul ke...huhuhuhuhu
nasibaik aku pki kelisa je...yg pki kete beso2 tu lg byk kena isi minyak.....






22 comments:

  1. hehehe..betul betul betul...kn isi taw..kalau jem minyak byk pakai..

    ReplyDelete
  2. sama je en hubby eryn ngan amrul
    klw minyak dah nyala2 kan dia relax je bole bawa g sana sini
    dia ckp ala..lepas lg 15km sebenarnya klw dia dah stat blinking

    penah skali kena nyala2 ats highway nk blk kl dah tu kita punye kecut lst2 kuar kat exit rawang nu isi ish..tu la dia org lelaki kan
    klw kita?minyak takat 1 je dah g isi hehe

    ReplyDelete
  3. ana...kalo jem/ujan sure kena isi

    nana...org laki mmg camtu...kita org pompuan sure riso je...atas highway lg riso

    ReplyDelete
  4. ahahaha...agaknya semua lelaki sama... saya pernah mcm tu minyak, bila tanya hubby pun jawab, blh 2x p kerja lg tu jawabnya...pulak!

    ReplyDelete
  5. disarankan klu udah lg setakuk nk habis minyak tu isi le wehhhh..

    ReplyDelete
  6. tapi pusat jagaan kereta selalu menasihati agar memastikan tangki minyak tak terlalu kosong..kalau viva tu, masuk je takat yang terakhir ne terus isi minyak untuk memastikan ketahanan enjin bertahan lama... (abaikan la ayat tunggang langgang ni..eekekek)


    tapi aku pun kadang2 tu dah blink2 sempat buat 3 kali trip ke opis...ehehehhe..malas nak meredah jam untuk isi minyak..

    ReplyDelete
  7. mamtisya,

    raser² tak jadik rege minyak naik... tp, tak tau la pulak kan.. seb baik teman naik moto ngan encik hasben.. ahahahha...

    hasben ita pon cam tu jugek... bile kite sound, die cakap "sempat lagik tu... leh round klang ke shah alam 2-3 kali lagik.." aduyai....

    ReplyDelete
  8. time minyak naik rege ni terasa sgt kalo naik motokan jimat..huhuhu..padahal bawak moto pon x reti..huhuhu

    ReplyDelete
  9. diana...dgr2 rumours gtu la..tkpe kita tgu bln 5...hrp2 tknaik la kn...uhuhuhuh

    as...smua kaum adam gtu...ehhehehe

    makwe...yg ni tkde takuk2, ada line je:-p

    queen...btul2 tp kdg2 lupa nk singgah pam minyak di samping mls nk nunggu rmi org dk pam..hehehe

    ita...tk jd ke..kalo btul bgs la kn...

    oklg la takat ckp klang-s.alam..ni ckp bole blk kelate...sbr je la

    ReplyDelete
  10. samela weh..aku kdg dah blink2 baru terhegeh2 nk isi,dulu mmg cpt risau,tp skg makin mcm brani plak,siap blh pk xdenye jam nk ke nilai tu..haha,tp malang xberbau kan ;)

    ReplyDelete
  11. heee...x mau amik risiko...buatnya minyak betul2 kosong dlm tank..masa tu plak tgh drive sorang2 tgh2 malam...huhhh...takuttt.

    ReplyDelete
  12. hubby akak same pangai cam ayah atie... atie paling takut kalau dh blink2 warning tu... sanggup p cr petrol station... buatnye mati tgh2 jalan.. sape plak nak tolak kete.. tak sanggup den...

    ReplyDelete
  13. saya nak tuka kete lah pasnih!haha

    ReplyDelete
  14. seram tgk klu tanda minyak mcm tu..buatnya mati tgh jalan,tidaakkkk..aku slalu peksa minyak sblm bawak sbb aku takut habis tgh jalan..malu..

    naik lagi ke??emm confirm brg lain pun naik..pening2..

    ReplyDelete
  15. aku paling malas isi minyak
    hahahah
    sbb kalu kete xde minyak pon aku stil blh dtg keje jln kaki...
    heaven
    tapi kalu kete aku blink2
    aku buat xtau jer
    sbb setau aku kalu dari kd dh blink2, insyallah subangjaya blh spai
    tu yg aku praktis kan skg nie
    sbb kat subang nnt aku terus g umh p tam dn suruh die isi kan

    ReplyDelete
  16. sama la suami ena pun ckp klu penanda minyak dah kat merah blh jl lg 50km
    jd tak la risau sgt

    tu la dgr jugak minyak nak aik bulan 5 nie

    ReplyDelete
  17. huhu.. mmg dah nazak tu myk nye.. huh..myk nak naik ke? fengsan la.. ada kes g keja naik motor. huhu...

    ReplyDelete
  18. fhhh.. akak paling takut kalo minyak dah kuning... ngeri...
    minyak nak naik ke... adohaiiii

    ReplyDelete
  19. AI pun gtu gak nyah, kalau minyak dah kat tanda E @ dah nyala merah pun dia biasa je, siap ckp sama ngan hubby ko lah "leh balik kg lagi ni hah" sbr je lah....

    wei, dah lama rasanya aku tak isi minyak sendiri...hahahahaha

    ReplyDelete
  20. huhuhu...ayu ni jenis kalut sikit...nampak satu bar jer lagi nak warna merah, memang awal2 lagi dah bubuh....takuttt...

    ReplyDelete
  21. heheheh...akak sama ngan suami errynn...idak ku kesah sangat kalu dah kluar lampu sign isi minyak tu...leh jln lagi.melainkan bila dah kerap sign tu blink2 baru ler pi cari petrol pump...sok2 bebetul minyak kering padan ngan muka aku...

    betol ler errynn satu ketika dulu kn ker minyak naik.Kalu boh RM50 tu brapa takuk jerk naik.pastu x sampai seminggu dah kering...tension jerk...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...