Followers MamaTisya

Tuesday, December 31, 2013

Ariana Rose

rsnya rmi yg legaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
 bila cite Playboy Itu Suami Aku (PISA) dh abissssss!!!!!!!
cite yg tk best langsung...mmg tk layan pn
cite baru yg ganti (PISA) smlm , dh nmpk best jln citenya...plakon2 pn best jugak
hrp2 sempat la tgk..nk2 plak anak dh nk start sekolah kan..
kalo tk sempat tgk..kena tgk online la jwbnye...
skarang mmg byk drama adaptasi novel.. ARIANA ROSE ni pn adaptasi novel gk

ada 28 episod cite ni...antara plakon utamanyanye seperti 
Keith Foo (Tengku Adam), Nur Fathia (Ariana Rose), 
Nabila Huda (Liayana), Arja Lee (Ramzul), Tasha Shilla (Tengku Juwita)


Sinopsis: ARIANA ROSE mengisahkan tentang Ariana Rose yang telah menyamar sebagai kekasih Tengku Adam ketika di majlis pernikahan Tengku Adam dan Tengku Juwita. Ariana bersetuju untuk berlakon kononnya dia sedang mengandungkan anak Tengku Adam demi membantu sahabat baiknya, Tengku Juwita agar perkahwinan itu gagal diteruskan. Tengku Juwita sememangnya tidak mahu bersama dengan Tengku Adam yang terkenal dengan sikap kaki perempuan.

 Pengakuan palsu Ariana itu ternyata telah memporak-perandakan majlis itu dan perkahwinan Tengku Adam dan Tengku Juwita juga dibatalkan. Bukan reputasi Tengku Adam sahaja di pandang rendah malah maruah keluarga Tengku Adam turut tercalar. Tengku Adam berang dengan keadaan yang berlaku kerana dia memang tidak mengenali Ariana. Jadi, Tengku Adam mengupah pengintip upahan untuk menyiasat siapakah wanita yang telah melakukan pembohongan di majlisnya.

Setelah berjaya mendapat maklumat tentang Ariana, Adam nekad untuk menculik Ariana dan membawa gadis itu ke Cameron Highlands. Tengku Adam cuba untuk memerangkap Ariana dengan memaksa Ariana membuat pemeriksaan kehamilan. Namun, Ariana tetap bertegas dengan mengatakan Tengku Adam adalah bapa kepada anaknya kerana Ariana telah berjanji dengan Tengku Juwita untuk menyimpan rahsia mereka berdua walau apa pun terjadi.

Tengku Adam masih tidak berpuas hati. Kemudian dia terpaksa menggunakan cara kotor dengan meragut kesucian Ariana. Ariana menyesal dan akhirnya mengakui kebenarannya. Ariana mula membenci Tengku Adam dan sejak itu dia tidak pernah lagi bertemu lelaki yang telah memperkosanya.

Selepas 2 bulan kejadian itu berlaku, Ariana meneruskan kehidupannya dengan melakukan kerja-kerja amal. Tanpa disangka, Tengku Adam adalah penyumbang terbesar bagi dana kebajikan di mana tempat Ariana bekerja. Ketika majlis amal diadakan Ariana hadir bersama rakan sepejabatnya, Harith. Entah mengapa Tengku Adam cemburu melihat kemesraan mereka berdua.

Tengku Adam mula menyukai Ariana. Namun, perasaan benci Ariana pada Tengku Adam dituduh tidak pernah berubah. Cara Ariana melayan Tengku Adam juga ternyata berbeza jika dibandingkan dengan layanan yang diberikan kepada Harith yang jauh lebih mesra. Tengku Adam bertambah hilang pertimbangan apabila Ariana turut mesra dengan bekas sahabat baiknya, Ramzul.

Tengku Adam bermusuh dengan Ramzul kerana Tengku Adam tidak bertanggungjawab setelah mengandungkan adiknya, Liyana suatu ketika dahulu. Liyana juga kini kembali untuk mendapatkan cinta Tengku Adam semula. Liyana sanggup melakukan apa sahaja asalkan Tengku Adam hidup bersamanya. Liyana bertambah tidak keruan apabila cinta Tengku Adam pada Ariana makin mendalam.Tengku Adam pula rimas dengan kehadiran Liyana kerana baginya kewujudan Liyana membuatkan dia lebih jauh dari Ariana.

Sementara itu, Ariana pulang ke kampung setelah diminta oleh ibu bapanya. Ibu bapa Ariana telah merancang untuk menyatukan Ariana dengan pemuda pilihan mereka. Tengku Adam mendapat tahu Ariana akan disatukan mengikut pilihan keluarga. Tengku Adam tidak mahu kehilangan Ariana. Malah Tengku Adam yang selama ini penuh dengan sikap ego, sanggup melutut dan merayu kepada Ariana agar menerimanya sebagai suami. Apakah yang akan terjadi selepas itu? Adakah Ariana akur dengan pilihan orang tuanya atau dia sebenarnya mula menyimpan perasaan pada Tengku Adam yang sudah berubah menjadi lebih baik?

Segalanya bakal terjawab dalam ARIANA ROSE bermula 30 Disember 2013, setiap hari Isnin hingga Khamis pada jam 7.00 malam di TV3.


Kalo korang terlepas episod 1 smlm..bole tgk online kt link 

7 comments:

  1. PISA tu eliss layan jugak :p yang ni pun tengok jugak kejap smlm.

    ReplyDelete
  2. Ramai tak suka pisa tu
    Saya lagi la xtgk
    Taktau ujung pangkal pun cite tu
    Ehehe

    ReplyDelete
  3. citer best kakak..adaptasi dari novel the wedding breaker..

    ReplyDelete
  4. sungguh strresss dgn PISAA! nasib baik dah dah habis. fuh!~

    ReplyDelete
  5. ah ah...sama la entry kita.. :-)

    aku pun..lega cita PISA tu dah abis, memang tak best..semalam..memang best la cita nie...suka sgt..pelakon pun best..memang layan la.

    ReplyDelete
  6. rarar tgk semalam.best nyaaaaaa~ xsbr tgu harini punya episod!

    Happy New year 2014 sis!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...