Followers MamaTisya

Thursday, October 4, 2018

Tragedi Oktober #031018 :( :( :(


skarang ptg2 mmg ujan + jammed..certain tmpt ada banjir kilat
ni dkt area opis dh jammed huhu...time ni belum lebat lg..br nk rintik2


bila jammed kete slow...tiba2 kuat bunyi belah kiri dkt dashboard...
riso plak aku..sebelum masuk highway,
stop kejap kt petrol pam...call hubbyku ckp psl kete bunyi lain mcm
die ckp drive slow....aku pn check juga keliling kete kot apa yg tk kena
pastu truskan perjalanan...dr shah alam nk smp ke keramat tu dok berdoa la ...jgn jd apa2 kt tgh jln
dh la ujan ...nasibaik dh masuk DUKE ujan reda dh....dlm 6.30pm camtu smp umh...legaaaaa
korang bole dgr bunyi kuat tu aku record...time ni dh nk dkt smp umh la




smlm lps maghrib , hubbyku pi antar tisya ngaji, die drive la kete aku nk tgk camne bunyi tu
 pastu die check katanya enjin mounting ....arini aku kena EL nk kena bw kete ke bengkel
mmg tragedi oktober btul....doakan kete aku ye kwn2...aritu br je servis....
kete dh 13thn usianya gtu la :( :( :(



v
v
v
v
v

v
v
v
v
v
v
v

v
v
v
v
v
v
v

v
v
v
v
v
UPDATE



bw bengkel pagi td....engine mounting punya skru tercabut
maybe masa time aku antar bengkel aritu...skru nya tk ketat..tu yg berbunyi kuat smlm smp gegar222 huhu
so td pomen dh ketatkan skru...hrpnya xde la apa2 lg pasni huhu
td tk kena byr apa2 pn.....tq kwn2 ats doa smua

10 comments:

  1. Semoga dipermudah segala urusan kak.

    ReplyDelete
  2. lebih kurang seusia dgn keta kita ..

    ReplyDelete
  3. udah lama usia kete -- beli baru ler mamatisya

    ReplyDelete
  4. Macam SA ari tu la...asyik la kereta meragam..last2 sebab dalam sebulan dah macam- macam plak penyakitnya...tolak keta tu..amik Bezza...hahaha..

    ReplyDelete
  5. Huu...nasib baik takde pape kan. Kalau Nany pun risau juga dah la time sesak tuh, hujan lagi. Alhamdulillah tade pape. Kalau dah kereta lama tuh memang banyak jasa sungguh kan? hehehe...

    ReplyDelete
  6. sib baik nothing happened. alhamdulillah...
    sama la kereta kita. more than 10 years.
    mula lah minta nyawa ekk...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...