Followers MamaTisya

Wednesday, June 27, 2018

alhamdulillah selesai puasa 6 bulan syawal


alhamdulillah smlm lastday puasa 6 bln syawal
sbb masuk kj awal aritu ..tu yg trus start puasa 6...
sbb bila dh tangguh2 tu yg kdg2 tk sempat nk buat
alhamdulillah puasa penuh thn ni mcm lastyear
moh layan menu berbuka puasa  syawal


1st day...buka puasa umh parent aku kt gombak
kebetulan adik2 aku yg blk raya kt kg mertua smua dh blk kl
so depa singgah gombak la...menu mmg fav..berselera utk yg berpuasa


hari ke-2 puasa...MIL masak siput sedut..fav juga


tp siput sedut aritu mcm sedut2 xbrp nk kuar ..jenuh juga la menyedut hehe


menu berbuka hari ke-3..aku mkn lauk ayam sambal je


laksa penang utk puasa hari ke-4...ada air kopi & koko dr Munif Hijjaz


hari ke-5 blk keje lebat btul hujan...menu plak sup tulang ..
sedap btul la dpt hirup...nk plak byk lemak2 ..fav sgt


tp aritu kehabisan nasi putih so mkn nasi beras perang
1st time la berbuka ngan nasi beras perang ni...nasibaik bole mkn...aku ltk kicap skit 
kt umh mertua aku, FIL mmg mkn nasi guna beras perang
mmg bgs utk kesihatan ....kalo aku mkn slalu bole kurus juga ni sbb xmkn byk haha


menu ari terakhir berbuka puasa smlm....menu slalunya mmg MIL la masak
smlm je aku masak kentang kicap bawang tu

7 comments:

  1. Tahniah...SA blom mula lagi..x tau la bila nak mula..jangan nak habis syawal plak

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah syukur...tahniah...

    ReplyDelete
  3. Alhamdulilah akhirnya settle puasa 6. Amboiii terliur tengok hidangan yang disediakan....

    ReplyDelete
  4. Alhamdullilah, siap dah puasa enam ya. Sedapnya semua menu berbuka Amy.. terus lapar.. hahaha..

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah, tahniah mama tisya.. Selesai sudah puasa 6..
    Lauk paling win siput sedut dan sup tulang sebab my all time favorite..

    ReplyDelete
  6. Alhamdulilah, habis dah yer. Qekra hari ke-3 harini.

    ReplyDelete
  7. Yg baca ni pun boleh terliur dibuatnya MT sedapnya....
    Paling sedap sup tulang tu ... slurp... slurp

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...