Followers MamaTisya

Wednesday, September 22, 2021

wordless wednesday #489


lama tk update gmbr masakan bila work from home since julai aritu
nk clear gmbr dlm handphone byk sgt..moh ler update
menu spt biasa la chef husband & MIL yg byk masak
aku kalau tk bz baru masak...sbb bila work from home mmg waktu makan aku tk menentu
nasibaik la husband & MIL ada melayan makan minum tisya 
sbb aku kalau dh mengadap laptop wat data report....mmg dok dlm bilik je la


husband masak sup tulang noxxa, sayur campur...air je aku buat :)


2 jenis ikan husband masak stim (siakap & kembung)
MIL masak kangkung belacan..aku goreng ayam


breakfast menu hotdog husband buat utk tisya & aku....
yg tkde sayur anakdara punya




menu sambal udang tu fav tisya


lauk gulai ikan & acar timun tu mak sedara husband bagi
aku just goreng ayam


MIL masak nasi lemak...ada menu sambal telur


ikan sweet sour & cencaru goreng by MIL
aku goreng sayur taugeh


sup ayam by chef husband...makan sup kena la ada cili kicap + telur dadar


3 menu ni aku masak


MIL masak ikan singgang & sambal sotong
menu singgang wajib la ada budu


MIL masak daging singgang & sambal telur


2 ekor siakap stim limau aku masak & goreng sayur pak choy


dh boring makan nasi aku buat salmon grill with white sauce


ni masa musim durian aritu..adik ipar bagi durian...MIL buat pulut


lpstu MIL buat juga serawa durian..cicah ngan roti je
dpt cicah roti jala & makan ngan pulut kukus pn sodap kan 

14 comments:

  1. Alhamdulillah. Semua kombinasi yang ngam. Saling membantu dan meringankan.

    ReplyDelete
  2. sedap semuanya
    seronpk.dpt masak2 dgn mil kan
    rinduu suasana.
    masak2 dgn ipar duai

    ReplyDelete
  3. Hehe ada 3 tukang masak di rumah. Seorang sibuk, 2 boleh ambil alih.

    ReplyDelete
  4. Kenapa tengok time ni.. Jadi lapar semula.. Bestnya sup tulang. Lama tak makan.
    salah satu sebab nak beli pressure cooker sebab cepat nak masak daging, or sup tulang

    ReplyDelete
  5. Bestnya masing2 terrer masak.
    Wak gheti masak air aje.
    Ehh rebus telur pun gheti sikit2

    ReplyDelete
  6. Boleh jadi idea memasak ni MT…. Kebetulan pulak hakak masak sambal telur hari ni..

    ReplyDelete
  7. Adeh! salah timing nih! masuk time setengah jam lagi nak lunch hour.
    Telan air selalu tengok gambar-gambar food MT nih! huhuhuhu...

    ReplyDelete
  8. Syukur masa WFH ada husband dan MIL boleh melayan anak anak. Dapatlah focus buat kerja. Sedap sedap lauk pauk yang dihidangkan :)

    ReplyDelete
  9. Banyaknyaaa menu.. rajin hubby masak

    ReplyDelete
  10. uiiiishhhhh dasat2 punya lauk pauk pauh...kompem sedap2 belaka

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...