Followers MamaTisya

Wednesday, April 27, 2011

HUTANG


aku rs smua org akan alami
samada berhutang ngan org
tkpn bg hutang kt org
aku ni nk kata byk duit tu idak la
tp syukur alhamdulillah
& aku ni cpt kesian kt org
tp bila ada yg amik kesempatan tu yg jd masalah


aku sungguh tk phm org yg berhutang lama2 ni
b4 berhutang mcm2 janji nk byr skian2 date
tp sudahnye...berjanggut tgu:-p
aku pn bkn tk pernh berhutang tp byr cpt jugak
ingt la ye..hutang sesama manusia kita kena la byr
kalo tk byr, if org tu tk halalkn..lu pk la sndiri


aritu dlm forum perdana
kalo tk silap, ada petikan yg berbunyi
"siapa sengaja tk mahu byr hutang
Tuhan sempitkan rezekinya.."




so bw2 la byr hutang...utk mereka2 yg berhutang itu
time nk mintak hutang kemain manis mulut wt muka kesian
tp bila time nk byr tu mcm ngelak plak
pk2 kn la...


Hutang budi dibawa mati, hutang duit?

Bayar la wei!!!!


ada rmi gk kwn2 aku yg berhutang
dr sejak aku anak dara lg
smp dh kawin lps tu dh ada anak
tp smp skarang blum byr sesen pn
bila cal mcm2 alasan...
aku rs campur tolak darab bahagi
lebihkurang ribu riban jugak la
kalo skit2 tu tk kisah sgt..bole halal je
tp kalo dh byk..susah jugak kn
kalo korang camner..halalkn saje ke...huhuhu


**korang ada idea tk, mcm mn nk soh org byr
HUTANG TERTUNGGAK ni !!!!!


16 comments:

  1. nik pun tak reti...diam jela.. huhuuhuhuhu

    ReplyDelete
  2. tak reti lah..
    mungkin dia ada masalah lagi kot..
    tapi kalo dah terlalu lama tue..
    memang die sengaja tak nak bayarlah kot..

    ReplyDelete
  3. tah la kak...kadang2 kita yang tagih hutang ni pulak rasa malu...dia yang berhutang kena tagih boleh buat muka slumber je....



    New Entry: Clarins free skincare trial products

    ReplyDelete
  4. tu la..kita bese saun je
    ckp nk pakai duit
    skang ni dok tensen ngan penyewa umah
    ada je alasan
    nk tangguh2 bayo sewa

    ReplyDelete
  5. ramai orang macam ni kan...
    time nak hutang tu mintak kita kesian kat dia, tapi time kita nak guna duit tu dia x kesian kat kita plak.

    yg betul2 xder duit tu xper lagi, ni kalau tengok kan men lagi bersoping, bermewah, tapi bila bab hutang sorok tangan dalam baju.huh

    terlebey emo plak kat situ

    ReplyDelete
  6. biasa, penghutang tak tau malu..
    pemiutang pulak yang malu

    ReplyDelete
  7. mcm mana kalau yg berhutang sound cakap suh kita halalkan aje apa yg dihutang .. sbb x banyak ! huhuhuh
    akak dah kena mcm tuu huwaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  8. aku ade kwn yg berhutang smp skrg lari dr aku
    smp putus sahabat
    ntah aep2 ntah

    ReplyDelete
  9. nak pinjam pandai datang kat kita.. nak bayar tak reti2 pula mencari kita kan.. akak pun ada juga yg tak bayar lagi smp sekarang.. kita nak minta, kita pula yg jd segan..

    ReplyDelete
  10. memang la tak reti bab nak minta2 hutang nie...

    ReplyDelete
  11. huhu sangatlah tak reti nak mitak hutang. sudahnya kita yang malu pd orang tu

    ReplyDelete
  12. link jek nama org tu kat imigresen biar nama dia blacklist xleh g obersi mcm weols tak byr ptptn..uwarrrggghhhhh!

    klu org yg berhutang tu bersenang lenang mmg kwang asam la kan..wajib kita gegar.. tp klu org yg berhutang tu mmg susah tak sampai ati lak nak minta unless kita betul2 terdesak!

    ReplyDelete
  13. mmg tak reti lah kak...ssh lah kan..

    ReplyDelete
  14. ade jugak org utang aku, tp dah ilang ke mane ntah..kdg pelik,senang plak hati diorg x byr utang ye..aku pon ade utang ribu2 kt ptptn,hehehe

    ReplyDelete
  15. na pon tak reti gakkk..no idea laaa..hehehhehehe..kalau utang nagn adik beradik..selalu kira cincaiii jeee..hahaaa

    ReplyDelete
  16. eee..aku mmg stress la klu psl HUTANG nih!!!sgt alergik..ade aritu aku posting camner nk bg org byr hutang kt FB..
    ade org utang laki aku 10K ko nyah!!!!byg kn le..layak ke kami nk halalkn..bnda ni dh mkn tahun ko tau dr xde ank smpai ank aku dh 2 org..mmg sedih..tp klu wat kekerasan xkan smpai tahap nk berbomoh plak..so far laki aku just remind tiap bln send sms pehtu slbhnya kami doa lembut kn hati dia byr..wlaupn tiap bln hampa je le jwpan nye tp what to do...huhuhu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...