Followers MamaTisya

Wednesday, December 7, 2016

SEDAP KE KUIH KERIA ANTARABANGSA???


mlm td tringat kuih keria yg femes kt melaka tu
dpt gk aku merasa kn...tp cuti sekolah ni rmi juga tgk kwn2 pi melaka
beratur berjam2 nk beli kuih keria antarabangsa ni
aku nasibaik la ada kwn yg bagi rasa kn...lps ngidam nk rasa kn 
kuih keria salut gula nira katanya..sambil taip sambil teringat hehe



lama tk check keywords yg terjah ke blog aku ni
tup2 muncul keyword SEDAP KE KUIH KERIA ANTARABANGSA???
hah sure yg tgh google ni nk tahu mcm mana rasanya kn
sedap ni subjektif..ye la tekak kita lain2
ada yg mkn biasa2 je...ada yg mkn wow sedap


aku komen bg tekak aku...walaupun kuih keria ni aku dpt dh lewat ptg
tp rasanye masih lembut & sedap...certain kuih kalo dh sejuk xsedap..ada yg bila mkn jd keras
tp kwn aku inform, kalo mkn baru2 masih panas lg ummmppp
aku mkn yg dh sejuk pn sedap..apa ntah lg yg mkn panas22 kn
tp tula nk mkn panas22 kena gigih la beratur berjam222
aritu bc kt blog lieya katanya sehari 8000biji diorang buat tp vkend katanya extra
tp ada juga dgr yg frust sbb dh beratur tp tk dpt bli sbb dh limit
sian juga yg dtg jauh2 kn...

tp skarang tgk kt kl dh rmi yg jual juga yg mcm kt melaka tu
cuma tk sure la sama ke sedapnya
ada juga yg share resepi tp aku kuih tradisional ni belum pernah try lg buat
kalo dessert aku lajuuuu la skit nk try hehe 


5 comments:

  1. eh! pagi ni pun kita sarapan dengan kuih keria, tapi bukan antarabangsa punya la, local je..hihii

    Kat sini ada tengok kawan try buat, nanti dia open oder nak beli la, almklumla nak ke Melaka jauh sangat..heheh

    ReplyDelete
  2. betul tu...ada member beli diorg kata x sedap..lain tekak kita ..lain tekak org kan..

    ReplyDelete
  3. Viral ni kuih ni... Pernah tengok blogger kak Misnan buat....

    ReplyDelete
  4. amy, kzie baru balik dr melaka. sempat la beratur sabtu lepas. mujur kejap aje sbb dtg awal. elok beratur, dia baru buka kedai...
    tentang rasa...biasa je..cukuplah sekali rasa...walaupun dpt masih panas, tapi disebabkan salut gula tebal sangat, jadi keras...hilang nikmat rasa ubi...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...