Followers MamaTisya

Friday, April 8, 2022

1-5 Ramadhan ~ Juadah Berbuka Puasa



Salam Jumaat...harini dh 6 Ramadhan...
spt thn2 sudah aku share menu juadah berbuka puasa..
mn tau bole bagi idea utk korang juga kan..kot dh xtau nk masak apa...sharing is caring....
korang yg follow aku dr dlu sure tau kebanyakkan menu spt biasa chef husband yg masak 
tak pun MIL...aku skali sekala je masak..jom tgk menu 1-5 ramadhan  kami



1 Ramadhan 
MIL masak asam pedas & paru berlado, aku goreng ayam masak merah fav tisya
ikutkan aku & tisya ada 1 lauk ayam tu cukup dh
tisya mmg tk minum air manis tp bulan puasa dia request sirap ros sejukkkk



2 ramadhan ke bazaar ramadhan..tisya request tepung pelita
selain tepung pelita, beli juga akok & murtabak daging


 tepung pelita tradisi ni tk brp ok sbb cair..
sian ankdara frust sbb tk dpt yg sedap
kena cari tmpt lain la plak nanti


2 Ramadhan :
husband masak siakap stim limau & tofu telur chinese style
MIL goreng sotong celop tepung
homemade jus buah naga + epal by husband


makan panas2 dr periuk kukusan 


yummmyyy


3 ramadhan baru dpt kurma sbb baru masuk opis
aku masih ada jadual giliran
ada work from home & ada work in office


kurma fav dari yayasan albukhary setiap thn utk smua staff
kurma gemok2 & lembut..puas makan..aku tk suka kurma yg jenis keras



3 Ramadhan 
dugaan ari ke3 berpuasa ada gangguan air, 
so husband order menu nasi kerabu ayam bakar
homemade jus mangga by husband & telur masin MIL rebus 





4 Ramadhan :
tekak rasa nk mkn menu western....
husband dh siapkan perapan kambing & ayam
so aku just bakar kambing dlm pan & ayam tu bakar dlm air fryer
side dishes by MIL






5 Ramadhan 
MIL masak rendang paru, sayur bendi + carrot,
ikan cencaru sumbat & acar timun
aku buat air teh o panas & sirap ros sejukkkkk
ada juga buah mangga manis

13 comments:

  1. Baguslah mil pun layan menu western... kat rumah ni wajib ada nasi & lauk :)
    Kurma Yayasan Bukhary paling dinanti saban tahun; isi besar & lembut.

    ReplyDelete
  2. Rajinnya husband Mama Tisya, banyak dia masak lauk. Eh, anak kita pun suka Sirap Ais pulak puasa2 ni, heheh.

    ReplyDelete
  3. sedap2 semua lauk pauk...wahh western food..complete dgn coleslaw & whipped potatoes..

    dah tukar gambar kt botol F&N...lejen botol F&N ni..

    ReplyDelete
  4. yg penting sedapp dan tak membazir.. aminn 👍👍

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah. Semua menyelerakan.

    ReplyDelete
  6. Alhamdullilah.. sedap semua menu Ramadhannya Amy..

    ReplyDelete
  7. Nampak menyelerakan semua lauk2 tu.

    ReplyDelete
  8. Kat rumah SA hari- hari makan nasi..hari- hari ada lauk just berubah- rubah..jarang ada leftover...cuma kali ni tahun ni Pak Zain rajin beli kuih...

    ReplyDelete
  9. semuanya sedap2 belaka tak ada yg x sedap dan menyelerakan

    ReplyDelete
  10. Macam-macam menu ada.
    Ikan stim itu yang tergoda sedikit.

    ReplyDelete
  11. Untung sangat ni mil dan husband memasak. Of course lah sedap air tangan mak mak dan husband. Bulan puasa ni tengok makanan semua nampak sedap.

    ReplyDelete
  12. this year aku kureng mood nak amik2 gambar...he he he...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...