Followers MamaTisya

Monday, April 18, 2022

#14ramadhan ~ seronok dapat berbuka puasa dengan kawan sekolah


nmpk tk happy nya anakdara itu di sebalik face mask
mau tak happy dpt iftar dgn kwn2 sekolah
kt The Chicken Rice Shop sabtu aritu




nasibaik dkt shoppingmall area umh je
jauh2 idok la ayahnya bagi
sementara tisya dgn kwn2 dia...aku jln2 dlm aeon..
cuci mata...lama tk ke mall kn
tp utk jualan baju raya mcm biasa2 je..tkde yg menarik


dh nk masuk waktu berbuka tu..aku trus ke surau...
solat magreb dulu senang..tkyah sesak2 lps org berbuka kan

masa kt surau tu ada dgr org tnya...ada telekung disediakan ke...
mcm la taktau since pandemic, masing2 kena bawa sejadah & telekung sendiri



selesai solat, baru la cr tmpt nk berbuka puasa
aku berbuka kt subway je...tenang xramai org..ada 1 family je tgh mkn
ni set value everyday tp terhad je pemilihan tu spt yg dipamerkan dlm poster


aku order yg ni...lama tk mkn steak & cheese


yg aku order tu ala carte rm 10.50 so add on air rm 2.80 total rm13.30
dpt sampul raya & voucher juga


alhamdulillah...kenyang
aku tgh mkn..tisya dtg ke subway plak  amik telekung nk pi solat 

6 comments:

  1. Kasi can ek.
    ank2 ni
    dulu ramadhan acara wajib la berbuka dgn kwn2 Sek.yg ada kat kL, tiapthn tp skrg x lg. Bila yg suka arrange kan majlis dah takda kat kl he hee

    ReplyDelete
  2. Kalau Dania pun berbuka kat luar memang ummi dia ikut sekali tapi makan kat tempat lain la. Hehe.

    ReplyDelete
  3. Seronok ada masa jalan-jalan di pusat beli belah.
    Betul kalau tempat ramai baik solat dahulu. Tenang hendak makan lepas itu.

    ReplyDelete
  4. Seronok berbuka dengan kawa. Lama pula tak makan sandwich subway.. bagus solat dulu kan, kalau tidak tergesa-gesa..

    ReplyDelete
  5. Waktu saya bersekolah dulu, dapat berbuka puasa dengan kawan memang seronok, Lagi lagi kalau skrg situasi covid mesti anak - anak jarang jumpa kawna sekolah memang akan rasa excited lah.

    Saya setuju, kalau makan kat luar lebih selesa solat dulu sebab tak rasa kabut nak makan.

    Saya follow blog ini, jemput singgah ke blog saya

    ReplyDelete
  6. sedapnyaaa.. suka kumpul sampul duit raya

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...