salam uolsss....aritu ada yg tnye
mcm mn nk dpt Buffered (BE) Earning daripada Nuffnang...
actually aku pn dlu2 pernah gk email kt Nuffnang
tnye mcm mn certain blog bole dpt byk BE...
lebih kurang Nuffnang reply mcm ayat kt bwh ni gk cuma tkde la pjg mcm tu....
ni ada Tips Untuk Mendapatkan Buffered (BE) Earning daripada Nuffnang
yg aku bc dr blog ceera...so nk share ngan korang smua....
sila la korang bc yg aku highligtkn tu
Ini email daripada pihak nuffnang:
Untuk mendapat ruang "Buffered Earning" pada "Earnings" anda, pertama sekali anda haruslah dipilih oleh Pihak Pengiklan (Advertisers) kami untuk membuat kempen CPM bagi pihak mereka. Terdapat beberapa faktor yang menentukan peluang anda untuk dipilih untuk kempen CPM. Pihak Pengiklan (Advertisers) memilih blog yang mereka ingin iklankan berdasarkan beberapa faktor seperti berikut : -
- Disebabkan Pihak Pengiklan (Advertiser) senantiasa mempunyai pasaran khusus untuk kempen mereka, maka mereka akan memilih blog yang mempunyai pembaca blog yang berpadanan sebagai sasaran mereka. Jika pembaca blog anda termasuk di dalam kategori itu, maka peluang untuk anda dipilih untuk mereka adalah sangat tinggi. Kebanyakan bloggers yang tidak mengisi ruang 'survey' yang disediakan dengan betul berkemungkinan tinggi mendapati blog mereka tidak terpilih untuk mendapat kempen atau iklan daripada Advertisers. Ini kerana, 'survey' tersebut berfungsi untuk Advertisers kami mengenali isi kandungan blog bloggers kami dengan lebih baik. Mana-mana blog yang tidak mengisi ruang 'survey' selalunya tidak akan diendahkan oleh Advertisers kami kerana mereka tidak akan tahu jika kempen mereka bersesuaian atau tidak dengan isi kandungan blog tersebut. Oleh itu, kami amat menggalakkan anda mengemaskini laman 'survey' anda dari masa ke semasa untuk menaikkan peluang blog anda dipilih oleh Advertisers kami.
- Kebersanan penempatan iklan juga sangat penting dalam industri pengiklanan. Pengiklan kami telah menghabiskan banyak wang untuk mencorakkan iklan mereka dan membeli ruang iklan. Mereka perlu memastikan mesej yang ingin mereka sampaikan kepada pasaran khusus mereka sampai dengan efektifnya. Oleh itu, mereka senantiasa akan membeli ruang iklan yang hanya telah dioptimumkan sepenuhnya dan diletakkan pada tempat yang berkesan. Kesimpulannya, anda hanya perlu meletakkan unit iklan anda pada tempat yang sepatutnya dan faktor ini akan memuaskan Pihak Pengiklan.
Sebagai contoh, sesuatu unit iklan "Skyscraper" seharusnya menjadi elemen pertama di sidebar dan bukan di tempat lain. Hal yang sama juga bagi unik iklan "Leaderboard" yang seharusnya menjadi elemen pertama yang dapat dilihat di saat pengunjung masuk ke laman web anda. Manakala, unit iklan "Large Rectangle" pula seharusnya ditempatkan betul-betul di bawah entri pertama anda. Jika unit iklan blog anda tidak mengikut garis panduan yang telah dinyatakan seperti di atas, hal ini akan banar-benar mempengaruhi keputusan Pengiklan untuk memilih blog anda dan berkemungkinan tinggi menyebabkan mereka memilih blog lain.
- Selain itu, ruang unit iklan juga memainkan peranan penting bagi Blogger untuk dipilih dalam sesuatu kempen. Semua Pihak Pengiklan kami membuat pembahagian yang sama rata pada ketiga-tiga unit iklan kami iaitu, Leaderboard, Skyscraper, dan Large Rectangle setiap kali mereka beriklan dengan kami. Jika blog anda mempunyai kesemua 3 unit iklan di dalamnya, maka peluang anda untuk terpilih bagi sesuatu kempen adalah amat cerah.
- Keahlian eksklusif memainkan peranan dalam kempen iklan kerana Pihak Pengiklan kami lebih cenderung untuk meletakkan iklan mereka pada blog-blog berstatus Glitterati kerana ini merupakan sebahagian daripada program hadiah kami untuk Bloggers kami yang paling setia dengan kami. Ahli biasa masih akan dipilih untuk kempen tetapi dalam angka yang lebih rendah berbanding dengan ahli Glitterati.
Oleh itu, anda perlulah mengambil semua inisiatif untuk meningkatkan peluang blog anda untuk mendapat perhatian daripada Pihak Pengiklan, dengan selalu mengemas kini blog anda, menempatkan unit iklan anda di tempat yang betul, dll. Jika nasib menyebelahi anda, dan Pihak Pengiklan memilih anda untuk kempen CPM mereka, maka peluang untuk anda mendapat beberapa angka di ruang "Buffered Earning" adalah sangat cerah!
Good luck dan selamat berblogging!
Thara Sofian
Talent Manager
so korang sila semak kt blog korang...
btul tk kedudukan iklan mengikut
Leaderboard, Skyscraper, dan Large Rectangle .......
if salah kedudukan.....mcm mn pengiklan tu nk suka kt blog kita kn...
sila btulkan dan jgn lupa jwb survey yg disediakan...
kalo tk phm jugak bole refer blog ceera utk lebih details
kt blog aku skarang ada 7 BE yg tgh dok running.....
rekod tertgi kot stakat ni....b4 ni paling byk tk silap 5 BE je..
kalo korang tgk blog ceera tu die ada 12 BE dok running..
smoga2 kita sama2 akan dpt lebih byk BE lps bc tips ni....
kalo tk dpt jugak..sila email nuffnang bak kata ceera :)
hhuhu...dah lama buang nuffnang. tak pe lah tak dapat duit pun.....
ReplyDeletetq kak for info.....ct ni 1 BE nak lekat pun susah...
ReplyDeleteo..gitu ek. tq kak rynn... :)
ReplyDeletemacam kenal je..sbb na pon baru bace malam td pas tgk entry eyriqaz..hehhhee..bagus tips ni kan..sesuai
ReplyDeletenice info :) ijah skrg cuma 1 BE je duk running dlm blog :)
ReplyDeletehee be dh takdokk
ReplyDeletetima kasih ye share info, selama hari ni mmg tak tau langsung hehe
ReplyDeletesmlm pun ada bace dr blog mekchu
ReplyDeleteskrg tgh dok running baru 2be
huhu!
jadikla dr takde... ;p
Good info Amy, Aju Ada 2 je be melekat
ReplyDeleteHihi
thanx aimi :)
ReplyDelete