Followers MamaTisya

Friday, May 24, 2019

kejadian 17 Mei 2019 bersamaan 12 Ramadhan

dh seminggu berlalu...so aku abadikankt blog
kejadian 17 Mei 2019 bersamaan 12 Ramadhan
senang nanti esok2 dia dh besar bole baca kan
so aku copy dr ig story yg aku update ni la..mls nk taip byk kali


masa ni aku kt opis..aku yg cemas bila dpt panggilan psl kejadian yg berlaku :-p


mama yg emosi lebih dr anak :-p
gtula hati seorang ibu...tk tau la org lain...aku ni mmg gtu


so mlm tu br aku update cite details walaupun ramai dh dpt meneka
v

v
v
v
v
v

v

v
v
v
v
v
v
v
v

v
v
v
v
v
v
v


ni masa aku update 2thn lps time tisya 10thn...
ramai kwn2 yg share pengalaman ank2 prempuan mereka yg dh period





ada yg mak nangis..ada ank yg emosi...so mcm2 perasaan
ada yg seawal darjah 3....aku selalu doa supaya ankdaraku dtg period time aku ada di sisi
dan kalau bole masa sek menengah sbb aku rasa, die tk bole nk urus sgt..huhu
tp alhamdulillah nmpknya die ok..mayb sbb kwn2 dia ramai dh period since darjah 4



anakdara mama dh big girl....tapi mama masih rasa mcm kecik lg
hrpnya die lebih matang lpsni sbb yela die kan ank tunggal compare ngan cousin yg ada adik 
so smua benda byk yg mak ayah yg buat...biasa la ank manja kan
so hrp pasni bole urus diri...so aritu 6 hari dh tinggal puasa...nasibaik juga die tk sakit perut sgt
risau juga kan..cuma die just ckp bdn die lenguh2 je time period

so kwn2 yg ada ank perempuan...be prepared...aku dh rasa debaran




8 comments:

  1. Alhamdulillah..selamat melangkah ke alam baligh anak..jaga diri..jaga solat sekarang semuanya digalas di bahu sendiri..jadi anak yang solehah ya anak..

    ReplyDelete
  2. Haiiiiihhh..sama la dengan anak dara ku. Dah period last year..masa tuh dia umur 10 tahun. Nak masuk akhir tahun dah. And yes! memula tuh, Nany rasa macam in denial. Sebab rasa dia masih kecik lagi. Now, dosa and pahala dah kena tanggung sendiri. Huhuhu...dia cool ajer.

    ReplyDelete
  3. Biasanya bab2 ni dia orang ada belajar kat sekolah/sekolah agama

    ReplyDelete
  4. wahhh dah jadi anak dara ni..😊😊

    ReplyDelete
  5. Oh dah anak dara dah dia yer ;)

    ReplyDelete
  6. hahahai..kita plk rasa sebak..anak dara kita pon unggal juga, rasa xnak dia membesar.hehehe

    ReplyDelete
  7. SA tertanya2 kes apa apa plak ni..macam kes besar je kan..oooo Tisya period..tahniah Tisya dah big girl..kakak dania pun period masa umur 10 tahun..yg x bestnya mama xde..dia kena masa dia pi ikut mak teh dia travel..cuak mak teh dia..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...