Followers MamaTisya

Monday, May 13, 2019

#6ramadhan ~ meriah bila dapat berbuka puasa di kampung


hah smua dh ready...mkn bersila ramai2 camni..
tu pn ada yg tk masuk frame dok tepi2 hehe
adik bongsu aku yg kt sg petani  je tkde sbb uitm belum cuti lg



cpt masak aritu ...dlm 5.30pm setel masak...
so ada masa rehat tp kehausan plak aritu hehe



aku masak menu ayam sambal bali...menu lain mama aku masak


adik aku dh masak siap2 dr umh menu sambal goreng jawa


adik ipar aku plak masak gulai lemak siput sedut


kuih fav...akok kerdut..adik aku buat jual ni kt bazar ramadhan cyberjaya
so aritu time blk kampung die buat


lauk pauk dh terhidang...kuih muih plak selain akok



ya ampunnnn bergelas222 aku minum sbb dahaga sgt 
air tebu & air soya adik ipar aku bli kt bazar ramadhan

8 comments:

  1. Mantap mbak makanannya,.
    http://bit.ly/2VV8Ioo

    ReplyDelete
  2. meriah sungguh kalau berbuka puasa ramai2 kan, paling best macam2 menu akan ada ^_^

    ReplyDelete
  3. Seronok tgk anak2 buah kak amy tu hehe kemain diorg ye berbuka puasa dgn ramai sedara mara meriah betul, kak amy mmg pandai masak ayam sambal bali kan selalu tgk akak kongsikan di media sosial.

    ReplyDelete
  4. Meriahnya makan ramai-ramai camnie..

    ReplyDelete
  5. meriah.. seronok dapat berkumpul ramai2 :)

    ReplyDelete
  6. Berkat ni makan ramai ramai.....tambah makan dengan mak ayah kan, rahmat berkali gandalah....Paling seronok dah tentulah mak ngan ayah dapat makan dgn anak beranak
    Rajinnya adik ipar masak siput sedut MT, hakak pernah beli siput dulu kononnya nak masak, tak sangka siput tu jalan merata rupanya hahaha...

    ReplyDelete
  7. kan betul SA cakap..berbuka ramai-ramai meriah..tp SA perasan..buka puasa mmg nak air je..haus kan..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...