Followers MamaTisya

Monday, June 17, 2019

Juadah di pagi 1 Syawal



juadah raya utk tetamu yg dtg beraya
mama ku masak nasi minyak, ayam masak merah, dalca daging & acar
ada juga menu ketupat, lemang , nasi impit,
 kuah kacang , rendang daging & rendang ayam..yg ni menu dr adik ipar aku
adik aku buat dessert brownies ngan puding caramel





cuaca panas..minum sirap ni mmg laju je la


kek keladi layer mak aku buat sbb adik ipar aku yg ngandung nk mkn


raya kl tk ke mana pn..mmg dok umh sambung makan lagi haha


kek lapis sarawak yg aku dpt masa cabutan raya


puding caramel adik aku buat

9 comments:

  1. Banyaknya kek, SA ni masa nak raya ari tu nama jer beli oven besar gedabak..tapi tak buat pun kek raya..muahahaha

    ReplyDelete
  2. hebat tgk kek keladi layer tu pandai mak akak buat...untung sgt!

    ReplyDelete
  3. Tak pernah rasa kak lapis sarawak yang lapis macam ni...mesti sedapkan..

    ReplyDelete
  4. fuhhh merecikkk semuanyaa hehehe. selamat hari raya! :D

    ReplyDelete
  5. berkenan nyer aida dgn tong air sirap tu.
    kaca ke plastik, ekk?

    ReplyDelete
  6. meriahnya makanan. kat rumah MIL saya pun meriah jugak. untung kalau rajin masak ni. ramai tetamu suka datang

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...