Followers MamaTisya

Tuesday, March 12, 2019

tukar tayar kete 4 biji




kejadian awal mac aritu yg aku update kt entry INI
nasibaik la ada bengkel berdekatan ngan opis


ni la rupa keadaan tayar aku
nmpk tk tu..tgu masa nk terkoyak..huhu



aku pakai tayar silverstone or goodyear 
tp aritu staff die suggest sportiva ni
sebiji rm 120 ...mula2 nk tukar 2 biji je...
tp bila dh check2 ada mcm dh bengkak "bunga" tayar
dh alang2 tu aku tukar skali la 4 biji tayar


opismate yg tgl bw aku ke bengkel...tq arif


hah lopong sudah...last tukar tayar awal 2017
yela ulang alik keramat-shah alam..fuh


sementara tgu tayar siap..kita minum dlu


bole plak terjumpa jiran yg juga kwn sekolah aku kt bengkel ni..
die pn biasa juga la antar kete kt bengkel ni


dh tukar 4 biji tayar...buat skali alignment & balancing..FOC
tp yg utk chamber tayar dpn kiri kena buat sbb nanti kalo bengkok bole rosak tayar rm 30
lps tu tiub pin kt tayar pn tukar rm 5 each


total damage rm 530...rmi soh jual je kete ni tp tula aku sayang..
walaupun usianya dh 13thn xsilap tp masih kukuh
senang kete kecik ni drive dlm kl...nk bw kete beso2 payah nk nyelit..
tu psl kete hubbyku dh mcm showroom...jrg bergerak :-p
die pn kemain suka drive kete kecik...
aku ckp jual je la kete beso die kalo dh gaya mcm dok kt showroom je :-p

7 comments:

  1. SA pun ada cerita x best dengan kelisa ni...tapi itu antara SA ngan cik kelisa dan agak personal..betul kereta kalau kita dah sayang..sure kalau terpaksa jual akan menangis 2-3 hari

    ReplyDelete
  2. Makin berdesuplah agaknya keta ni dah dapat tayar baru hihi

    ReplyDelete
  3. Jual kereta ni macam rasa berpisah dengan orang yang kita sayang.

    ReplyDelete
  4. Jauh kereta ni pergi kan? Ke Terengganu dulu pun Amy bawa kereta ni rasanya... :)

    ReplyDelete
  5. Uish.. Market mahal lagi kereta ini.. Sayang jual sis kalau elok lagi..

    ReplyDelete
  6. kite faham kalo kete da lama kite guna mmg syg nak juai. ada sentimental value..
    jangan juaaaal..

    ReplyDelete
  7. kereta beso senang nak balik kampung :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...