Followers MamaTisya

Tuesday, July 6, 2021

Nasi Dagang Kelantan & Pulut Durian


ni cite masa PKPP last year....time ni dh bole rentas negeri
sbb time raya last year terhad je bole beraya sama daerah
so kiranya masa 21 syawal time ni sambut Raya 2.0 


menu Nasi Dagang ni kalau kt Klate mmg menu wajib di pagi raya 
kalau aku yg masak nasi dagang guna noxxa je..cpt dan mudah
tp ni mama aku masak cara manual so kena kukus at least 3x
nasi dagang, gulai ayam, gulai ikan tongkol, telur rebus, kerisik, acar
aku tlg buat air sirap bandung je


masa aku update gmbr ni last year..ada yg komen set corning ware vintage ni
masa tu tgh viral kalau jual cecah 10k gtu
idokla jual kan...mmg set ni mama aku beli dh lebih 40thn dlu lg...


meriah bila dpt berkumpul ramai2 kn





cucu2 berjemaah dgn Tok Pa


minum ptg..goreng popia & karipap pusing inti daging & teh o panas


tisya & cousin main UNO


mlm plak layan pulut durian..adik ipar beli durian
pulut durian versi klate ada santan, gula & nise (gula melaka)



aku dlu kecik2 suka mkn durian..tp dh besar ni tk bole mkn durian ratah gtu
kalau mkn ngan pulut or buat serawa durian bole plak mkn
 

5 comments:

  1. sedapnya makan pulut durian. Mahal pula harga durian sekarang.

    ReplyDelete
  2. Harga durian sanagt kayangan sekarang kan...Set corning ware vintage tu cantik...SA punya masih simpan x guna..hahaha...giler la nak simpan sampai bila x tau..nak kena keluarkan jugak ni

    ReplyDelete
  3. Sedapnya nasi dagang. Susah nk dpt diutara ni. Itulah nampaknya raya haji pun xboleh sambut

    ReplyDelete
  4. Sedapnya nasi dagang masak cara lama. Pinggan mangkuk lama tahan lama tu memang tak lah nak jualnya pun walaupun harga mahal. Bilalah dapat berkumpul ramai ramai macam ni lagi.

    ReplyDelete
  5. Sedapnya nasi dagang dan pulut durian... terliur tengok acar dan gulai ikan tu :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...