Followers MamaTisya

Wednesday, April 19, 2023

27 ramadhan ~ Dugaan nak dekat raya :( :( :(




Dugaan balik keje smlm, hujan lebat mmg kete tak gerak2
tiba2 dgr dentuman...kete aku kena langgar blkng kt DUKE Highway
stop kuar tgk la keadaan kete...cina muda byk kali say sorry sbb mmg salah dia
kejadian dlm 5.15pm.... biasa bln puasa 4.45pm camtu dh smp umh
tp smlm dh start jammed org nk balik kampung kn..nk plak ujan lebat


dlm pukul 10pm camtu smp Balai Polis Trafik Jln H.S.Lee 
kalau accident area KL...mmg smua kena report kt sini
kiranya ni kali ke-2 la accident ..dlu moto langgar...kalini kete langgar :( :(


spt biasa kena isi form & tunggu no giliran
nasibaik kaunter buka byk...so cpt la nombor giliran bergerak


setel report kena pi jmpa pegawai penyiasat kt bangunan blkng


mula2 aku je masuk jmpa inspector ni...
lps tu dia nk terangkan lebih details so panggil husband aku


nmpk tk kt opposite building tu...rmi btul kt sana...
nasibaik bilik yg aku kena jmpa pegawai tu..
aku sorg je so tkde la tgu no giliran...alhamdulilllah

kalini tk lama sgt mcm 1st accident dulu thn 2016
maybe sbb  kete aku tk truk sgt...dlm sejam dh setel urusan kt balai, bole balik


part bumper kiri kanan & bonet la kerosakan kt kete aku
so nanti claim insurance kete honda yg langgar tu la
dia pn dh wat report kena saman tk silap rm 300 

terima kasih smua yg mendoakan aku smlm

 

6 comments:

  1. Aduh, bila orang lain yg salah, kita pun ikut susah tu yg jadi sakit hati. Semoga dipermudahkan urusan penggantian bumper tu nanti, insyaAllah.

    ReplyDelete
  2. Allahu...nak raya ni macam- macam dugaan ye...sabar ok..insyaallah everything will be ok...

    ReplyDelete
  3. mimpi ngeri tgk balai polis tu... sekali jejak kalau bole tak nak jejak dah... pape pun semoga kereta cepat dibaiki ye mamatisya :)

    ReplyDelete
  4. alahai..apa pun syukur ko x de apa2.. moga semua urusan repair dipermudahkan yer..aamiin

    ReplyDelete
  5. Syukur tiada kecelakaan lebih buruk.. Take care mamatisya..

    ReplyDelete
  6. semoga dipermudahkan urusan baiki keta...pernah gi sini, byr saman trafik...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...