Followers MamaTisya

Wednesday, April 5, 2023

Misteri Food Panda



Misteri food panda...korang pernah tak terjadi mcm kes aku ni ? 
 Aku takde order tp rider call katanya ada delivery..
bila tgk kt dlm apps ada history order sedangkan aku tak order pun...
2x kena... payment cash on delivery 




1st time kena Sept 2022 , order masuk Baskin Robbins...
kali ke-2 time berbuka puasa 10 ramadhan,
aku kn balik gombak berbuka puasa ngan family
 tiba2 tgh berbuka puasa dpt call katanya ada delivery nasi goreng cina...
yg musykil nya siapa plak yg order sbb mmg aku tk order๐Ÿ’†๐Ÿ’†๐Ÿ’† 
so dh smp dpn pagar, minta tlg adik ipar la byr kan 
sbb dua2 kejadian mmg time aku takde kt rumah


 Nasi goreng cina ni , Tisya makan time sahur...
ice cream tu nasibaik dpt flavour kegemaran okla



 Sudahnya husband soh delete akaun & uninstall la ..
kn tiba2 ada lg yg bkn2 order smp ..parah

Yang kes nasi goreng cina masa mula2 dgr rider tu sebut 17..terkejut dh..
ingt 17pack .. rupanya 17 hengget ๐Ÿ˜† kalau 17 pack sape plak nk mkn wei

 

v
v
v

v
v
v
v
v
v
v

v
v
v
v



lps aku update psl ni aritu, kwn aku ada share psl fake order ni
tp slalunya mcm fake order ni psl brg...bkn makanan
mcm2 la kan...seramm...risau scammer juga...so hati2 la smua

11 comments:

  1. Eh bahayanya. Patut complain dekat Foodpanda supaya kedai2 ni kena blacklist sbb guna data peribadi pelanggan utk create fake order. Mungkin ada orang dalam yg bocorkan data tu. Saya jarang2 pakai Foodpanda.

    ReplyDelete
  2. Selalu juga baca pasal 'fake order' tu, tapi tak sangka, makanan pun ada ek. contoh mcm ni, memang betul2 dapat nasi goreng & ais krim, tapi yg biasa dgr, barang tu tipu, tapi harga mahal.

    ReplyDelete
  3. Haah nasib baiklah pesannya tidak banyak.
    Itulah kasihan pula kalau tidak bayar. Elok juga buang sementara akaun. Apabila hendak guna, padang balik.

    ReplyDelete
  4. ishh teruknya kena complain tu kak...nanti kena pada orang lain plk..

    ReplyDelete
  5. Macam² ye sekarang ni... Itu yg ghisau nak install apps itu ini even yg kita rasa secure/reliable pun :(

    ReplyDelete
  6. laaa adoiii
    ciknur x penah kena
    tp food panda memang tak penah guna khidmat dorang

    ReplyDelete
  7. haiyo ghisauuuuu bethol lah zaman sekarang ni

    ReplyDelete
  8. benda camni pun boleh ye...dasar hantu betul.

    ammi tak ada apps FP pun..

    ReplyDelete
  9. benda macam ni yang x suka ni...buatnya time tu kita xde duit...macam mana plak...kan?

    ReplyDelete
  10. mcm2 hal skrg ni.. pelik dgn perangai manusia kalau ye pun nk cari duit. harap tak jd pd org lain

    ReplyDelete
  11. aihhhh nak paw duit org skrg ni mcm2 cara dibuatnya seram betul!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...