Followers MamaTisya

Wednesday, April 6, 2016

TokMek kami pergi buat selamanya ...al-fatihah :(




walaupun kami smua xdpt blk smlm 
tp alhamdulillah smua cucu2 sempat blk jumpa arwah TokMek masa tgh tenat
 sebelum die menghembuskan nafas terakhir
skarang aku dh tkde atok & nenek sbb smuanya dh meninggal
arwah TokMek satu2nya yg tgal kini telah pergi jua di usia 85thn, 


kami trima berita pg smlm..parent aku mmg tk blk kl since aritu lg
smlm ada ckp kt mama nk blk naik flight tp paling awal pn pukul 10pg
mama kata tk sempat sbb nk kebumi awal...


gmbr dr anak sepupu pg smlm 


aku antara cucu yg bertuah sbb dlm adikberadik aku yg dh kawin...
hanya aku sorg yg  arwah TokMek sempat  urut & bertungku
 serta jaga  aku masa dlm pantang thn 2007 dlu
arwah TokMek mmg tukang urut org dlm pantang kiranya mak bidan la kalo kt kampung...
walaupun umur semakin meningkat tp die masih kuat nk mengurut 

dlu2 arwah mmg slalu dtg kl sbb memenuhi permintaan org yg nk berurut & bertungku
mmg masa dlm pantang dlu, aku hanya mkn ubat hospital & ubat pantang yg di buat khas oleh arwah
mmg aku tkde bli mana2  set pantang ..arwah yg sediakan smua dr barut perut aku ngan ramuan khas
smp aku nangis2 sbb tk tahan panas tp arwah ckp 
kalo nk perut kempit kena ikut..so bertabah la masa tu
org kelantan kalo berpantang mmg berurut & bertungku smp abis pantang


gmbr arwah tokmek masa time aku kawin thn 2006 dlu
masa ni umur die 75 thn

terima kasih smua yg mendoakan arwah TokMek saya...smoga rohnya dicucuri rahmat
dan ditempatkan di kalangan org2 yg beriman...amin...alfatihah

12 comments:

  1. Al fatihah..
    Semoga roh Tokmek MT dicucuri rahmat Ilahi..

    ReplyDelete
  2. semoga arwah tokmek ditempatkan dikalangan para solehin. arwah nenek saya meninggal pagi raya masa saya diploma dulu. jugak nenek yang terakhir yang meninggal..cucu piatu .ada ker istilah tu..

    ReplyDelete
  3. al fatihah
    semoga rohnya dicucuri rahmat

    ReplyDelete
  4. al fatihah
    semoga rohnya dicucuri rahmat

    ReplyDelete
  5. salam takziah amy ...semoga tokmek berada dikalanganpara solihin

    ReplyDelete
  6. Semuga roh tok mek ditempatkn brsama hamba2Nya yg sollehah

    ReplyDelete
  7. Alfatihah.. Sekurang kurang amy ada rezeki tengok tok sampai tisha pun dah besar. Moga arwah ditempatkan bersama orang yang soleh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...