Followers MamaTisya

Thursday, February 18, 2010

dulu 50sen...now 70sen


tgh mlm CNY 12.30 am camtu
hubby ajk kuar round2 KL
lps tu die tringin nk mkn nasi lemak bungkus
jarang kuar supper ber3...slalu ber2 je
tp aritu tisya ikut skali cz tkde saper kt umh
slalunye kami kuar b2 tgalkn tisya kt MIL
MIL aritu blk kg so tkde saper la nk jg tisya

kami menuju area kg baru
mula2 hubbyku ajk supper nasi lemak antarabangsa kg baru
aku tkmo cz bg aku nasilemaknye tk sedap
tktau la tekak org lain..ni aku ckp tekak aku la
so pusing2 area situ gk
alih2 hubby teringat tmpt die slalu lepak time dlu2
kt kelab sultan sulaiman
dkt ngan sekolah puteri wilayah ada 1 tmpt mkn nasi lemak
so kami p supper situ
rmi gk org mkn time tu..even dh hampir 1 am

dlu kata hubbyku 50 sen je
now dh naik 70sen
tp kalo kt kedai mamak area opis aku pn rm1.30
mn dpt dh nasi lemak murah smp 50sen
ke korang tau kt mn leh dpt nasi lemak murah....

layan diri..cpt tul abis
bungkus2 je abis
so saper cpt amik, tkde la lama
nk tgu depa dk bungkus yg baru

amik air plak

amik ayam seketul

sirap bandung, milo & teh o ais
mula2 ingt nk order teh tarik
tp cuaca skarng kn panas
so order air yg ada ais ler......

secoet je ni rm3

total smua rm10 ( 5bungkus nasilemak,3 air, seketul ayam)

hubbyku mkn smp 3bungkus
aku 1 je cukupla...lgpn aku tkleh mkn pedas2 sgt
nanti sakit cz aku gastrik
lg 1 tapau cz hubbyku ingt aku nk mkn 2 bungkus

tisya lyn milo ais je la
time ni die pn dh ngantuk
msk kete..ronda2 KL jp
tgk gelagat warga kota yg masih ligat berhibur
nk2 mlm tu Valentine's day kn
dkt 2 am br smp umh...tisya dh lena lama dh dlm kete :-)




20 comments:

  1. aku selalu gk mkn sini..aku panggil tempat ni tak salah aku "seting garden"
    tp nasi dia mmg power..sambal pedas berapi

    ReplyDelete
  2. kita klw g sini kan bole makan 1 je, pedas gilerrr xtahan...amrul?standed dia 4,5 bungkus hehe..

    ReplyDelete
  3. owh dulu selalu jugak singgah sini...
    tp giller lah kn..nasik lemak tu pon nak naik rege....hehehe

    lauk dia dah xbyk cam dulu ek?

    ReplyDelete
  4. oo ni yg tepi mcm padang bola tu kan? lauk dia yg byk pilihan kan..mcm2 ada..

    ReplyDelete
  5. dah naik harga..biasa gak la lepak sini makan nasi lemak dier dulu la..skang dah jarang coz last kitaorg pg sana makan nasi lemak dier dah tak sedap...

    ReplyDelete
  6. kita tau mane murah..kt tepeng ade 50 sen lg nasi lemak..ekeke:p

    tu la mula2 heran gk..nape ade 5 bngkus..air 3..hehe...ala bungkusnya pn kecik..mane ckp 1 kan:D

    ReplyDelete
  7. sekali sekala jalan2 di awal pagi memang best kan...nak2 kalau KL...banyak benda yg kita boleh tgk...

    ReplyDelete
  8. kita kalau balik kampung pun suke makan nasik lemak bungkus daun pisang gini. Kat kampung pun harga 70sen...

    Amy sama la ngan kite.. tak berapa suke n lemak antarabangsa. rasanya biasa je.. tp tekak org kan lain2..

    ReplyDelete
  9. lmnya xg mamam kat situ. dah 70sen yerr.. ku slalu amik lauk tempe & paru. hehe

    ReplyDelete
  10. nasik lemak tu asa lg sedap dari yg antarabangsa tu kot..{tekak saya la kan}

    tp salu bekpas tapau nasik lemak kt pasar sek 6 shah alam besar sama tp RM1. kalo para husband makan sure mo 2-3 bungkus.

    ReplyDelete
  11. dah lama tak pergi kg.baru
    skitnya ayam grg tu

    ReplyDelete
  12. dulu selalu jugak singgah sini...now...dah lama tak pergi kg.baru

    ReplyDelete
  13. ritu gi kl hb ada ajak nk try nasi lemak kg baru tp x jd..x sempat plak..

    x sedap ek?

    ReplyDelete
  14. betui..mmg susah nk cr nasi lemak 50 sen..suma mahai..kt kg daku jer ada lg..

    ReplyDelete
  15. jalan2 di pagi hari yer nyah...aku tak tahan tgk ais tu hah...huhuhuh...mmg cuaca panas skrg ni lagi lah wat aku teringat kat ais..tp pe kan daya wehhhhh.....

    ReplyDelete
  16. ada juga mkn kat sini, tp udah mahal gilos........
    dulu murah bangat....

    ReplyDelete
  17. dah tlmbt..tp nk komen jgk.. dh lama xmkn nasi lemak daun pisg..sedapnya..
    ssh nk cari kt bandar ni.. sedapplk dmkn ngn ayam goreng..mmg aumm!!hehe

    ReplyDelete
  18. Salam kenal.. tengok gambar baru perasan saya pernah makan disini masa ke kl hari tue..

    Ramai org betul, maju perniagaan org melayu, baguslah

    ReplyDelete
  19. firts time keluar dengan hubby masa tu dia tengah nak masuk line kata orang...inilah tempat pertama yang saya pergi..scenery dia cantik sebab nampak klcc and kl tower...tapi for me, food dia nothing special la..mahal sikit...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...