Followers MamaTisya

Monday, January 3, 2011

korang suka makanan JEPUN???


aku tkde la suka sgt tp bole la mkn
certain org tkleh mkn langsung

kalo SUSHI mcmni aku pernh bli kt JUSCO or SOGO
ada jual kecik2..tk bli byk2
slalu bli yg telur,crab or salmon

tp tk pernh try lg mkn kt SUSHI KING
rmi yg ckp sedap...
dh byk kali hubby ku ajk mkn kt SUSHI KING
tp bila smp je kt situ, pjgggg lak Q nye
nk gk rs SUSHI yg dk berputar2 tu:-p


kalo set BENTO gni slalunye ada kt MR Teppanyaki

thn 2009, 2x aku mkn kt sini
bole tgk entry INI & INI


v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

tp yg paling aku suka kt TEPPANYAKI

1st time aku tapau..slalu mkn kt restoran tu je...


**tp kalo mkn makanan jepun ni ada WASABI..
hah korang jgn mkn byk cz ianya pedas
aku mmg tk mkn pn...

ada aku dgr,SUSHI ni tk elok utk org pregnant
cz boleh efek pd bayi dlm kandungan
aku pn tk brp sure psl hal ni
tkde plak tnye doktor kesahihannya
tp time aku pregnant dlu tkde mkn pn :-p



**korang pernh tk mkn makanan JEPUN mcm aku ckp ni??


18 comments:

  1. i loikee sushi
    aku kalo pegi sushi king bahaya
    sbb main amik jek set kt pusing2 tu
    dapat bil berpeluh
    hahaaa

    ReplyDelete
  2. shira n hubby suka makan sushi... betul, org pregnant tak elok mkn sushi sbb die mentah kan... takut masih ada kuman2 tak mati kt mknn mentah tu...

    ReplyDelete
  3. pernah...amik set kat giant or tesco tu je....hehehehheheh...

    sebab tak continue makan?..takde geng...yabang tak leh terima rasanya yang RAW....tak masak kan..hihi..

    dah namanya muke pakistan...selero pun pakistan...nyampah i..hihi

    ReplyDelete
  4. huh
    sushi dah pernh mkn..
    tpi yg bese2 lar..
    nak mkn kat sushi king tu aku tak confident halal ker tak
    klu tepanyaki tu pun dah bese mkn.
    ekke.
    dul2u la time belum kwin..
    la ni teringin nak makan ramen..
    tpi ade ker yg jual halal kat mana - mana?!
    huhuuh..

    ReplyDelete
  5. suka suka...lagi lagi kalu akak yang belanja...weeeee

    ReplyDelete
  6. ermmmm..penah mkn sekali sushi king tu pon org banjer...mmg x lalu la beb...huhu..adeiii ntah la x sesuai ngan taste aku kut...

    ReplyDelete
  7. aku suka sushi...california roll, yum yum..tapi tak pernah gak makan kat sushi king sbb bila sampaikat depan sushi king tu..terpikir..kenyang ker makan sushi jer...tapi kat teppanyaki pernah la makan..

    ReplyDelete
  8. sushi mmg xsuka
    tepanyaki suka
    xleh msk la
    makanan mentah2 ni
    tp amrul mmg antu sushi

    ReplyDelete
  9. dua2 tk pernah rasa.. bila lalu tpi kedai shushi tgk shushi duk pusing2 tu mcm xblh ngan je ngan tekak.. la mr tepanyaki tu igtkan kedai utk org cina je..hahaha

    ReplyDelete
  10. suka suka.. smua bnd yg ade kaita dgn jepun sy suke... hahahha

    tp x pernah g mkn kt sushi king.. incik suami x mo.. nk g sorg2 mcm x best...

    yg caviar tu pon sedap.. klu dh cmpur wasabi pon sedap..
    taw x .. tatacara mkn sushi sbnr nye.. kena masuk semua sekali..satu suap...

    ReplyDelete
  11. salamm..

    aaaa... sushi tu memang peberett...! anak-anak pun peberet espesially yg jual kat jusco bergulung panjang tu.. diaorang nak pegang sendiri makan pun senangg..!

    memang ada kajian kata sushi tak elok utk org pregnant.. tapi masa awal2 mengandung. sebab sushi kan biasa guna ikan2 mentahh.. so mungkin takut ada bakteria yg tak tahan dek baby yang masih kecilll.. wallahuAlammm

    ReplyDelete
  12. aku suka sushi tp bkn jenis yg mentah la..aku suka pulut dia tu..pastu topping tuna,sweet corn, telur mayo..ha tu ok la..salmon mentah ni aku xsuka..

    mmg xelok utk preggy mom sbb bhn yg raw tu xelok utk baby..kena mkn yg fully cooked..

    ReplyDelete
  13. tak berapa sangat la, sebab hubby memang tak suka tu yang jarang makan sushi ni...

    ReplyDelete
  14. owh, ai tatau sushi tak elok utk preggy mom..thx for sharing dear

    ai tak makan sushi..uhhhh sungguh jakun =)

    ReplyDelete
  15. kak amy! na mmg tak suke sgt makanan jepun ni..sushi?? wajib la na tak sukeee!hahahaaaa

    ReplyDelete
  16. eli x ajin try..tp meme kompom eli x behi la heheh

    ReplyDelete
  17. dap nya shushiiiiii..sy suka lah kak..tapi bab wasabi tu tak berani nk mkn..dia pya pedas tu..semacam je..

    ReplyDelete
  18. me tak suka sushi--dulu2 masa study, pernah ikut my roomate masuk restoran jepun--alih2 me order benda yg goreng2 ajer heheh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...