Followers MamaTisya

Thursday, July 5, 2012

hotel berhantu...korang pernah terkena???

salam uolssss.....
pernah dgr tk hotel Holiday Villa Hotel Alor Setar "keras"...huhuhu
aku pernah stay b4 ni ngan family time aku kecik2 dlu tp tkde apa2 berlaku
b4 aku outstation aritu, member opis yg slalu outstation ke Kedah
diorang dh pesan, kalo bole jgn stay sini
cz kitorang ada panel lg 1 otel iaitu The Regency Alor Setar
 

tp dh event aku kt otel ni tkkn nk p stay otel lain kn
mengikut pengalaman org yg dh 'terkena'...  
kejadian kt bilik tingkat 14...
memebr opis siap minta tukar bilik lg...huhuhuh
nasibaik time 1st outstation, aku dpt bilik tingkat 16
 tp mlm tdo tk brp lena gk..dh la sorg2 kn :-p
tp alhamdulillah tiada yg pelik berlaku..
cuma time aku tdo, jp2 terjaga cz mcm dgr bunyi org bertukang....

kali ke-2 outstation aku dpt bilik kt tingkat 17
tp kali ke2 tu lena skit la aku tdo compare time yg 1st tu...:-p
actually b4 ni dh biasa outstation tdo bilik sorg2
tp sbb bila dh dgr citer dr member opis yg "terkena"
so tiba2 jd serammmmmm :-p

jom layan gmbr bilik time aku 2nd outstation......
tk jauh beza sgt time 1st outstation
cuma tv kalini dpt flate screen...aritu tv biasa je












korang pernah "terkena" ke kt mana2 hotel????
nanti share ek nama hotel yg korang "terkena" tu

40 comments:

  1. Huhu takmau tdo sesorang kt hotel...takut

    ReplyDelete
  2. takat main ketuk kepala katil aku besa la .. menjelma belum lagi .. tu kat hotel pe ek skrg ni kat sg. buaya jalan nk kena cherating tu .. dulu ade event under KBS zaman aku study dulu ....hahaha room mate aku lari .. time tu jiwa kental almaklum la budak2 lagi ..cuba die kaco skrg ni pengsan ko ...hahhaha

    ReplyDelete
  3. setakat ni x pernah kena ag...
    nnti nak tengok gak ler senarai yg telah disharekan kat comment ni.hehe.

    ReplyDelete
  4. mmg selalunya ada 1bilik yg keras. so nasib la kalo terkena kan. ada 1 citer kat hotel starcity kat alor star tu, ada 1 bilik 'keras' sbb ada kes org mati c2

    ReplyDelete
  5. maunya tak keras sebab konkrit kan? huhuhuhu

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah tak pnah kena lg.moga dijauhkan..takutt :P

    ReplyDelete
  7. Huhu, pestime dgr nih... Tp kan shira mmg xberani tido kat hotel sorg2....

    ReplyDelete
  8. YM slalu gak tido sensorang kat hotel kalo der meeting/training.Dlm hati,ishhh...sabo jelah...huhu.Tapi, setakat nih okay...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabo je ke... atau horayyyy!!! Dpt duk bilik otel sorang2... kalau saya lagi seronok...

      Delete
  9. Emmm... pernah sekali stay kat hotel Naza Talyya JB....pukul 3 pagi tetiba jer dengar bunyik bising sgt kat bilik sebelah, mcm ada budak2 lebih 10 orang tgh duk loncat2 kat atas katil, jerit2, tolak2 kerusi, ketuk2 dinding.... smp kesubuh bunyi bising tue tak hilang..... esok nyer pulak... kejadian sama jugak berulang, start kul 3 pagi smp ke subuh jugak.... masa nak check out dr hotel tue.. kami tanya lah kat reception kenapa bilik sebelah kami tue ramai sgt budak2... bila check balik bilik tue kosong tak der orang chek in pun.... pas nie taubat dah tak mo check in hotel tue lagik... nasib kami tak duduk bilik sebelah tue.. klu tak.... tak tau lah apa jadik...

    ReplyDelete
  10. haa ni kes ko..akupun terbawa2 sampai kat korea ari tu..aku story kat blog jap eh....

    ReplyDelete
  11. hohoh.. klu kena pi outstesen dok bilik sorang mmg tak pi.. huhu.. rela hangkut anak+mil jagakan.. huhuh

    ReplyDelete
  12. pernah terkena...menakutkan...huwaaa....

    ReplyDelete
  13. eryn ada org citer yg kt sungai petani tu pun iye .. SP in kot .. x pasti .. kita kena takat bising2 buni org alih barang .. bunyi guli .. masa stay kt Puteri Resort Ayer Keroh Melaka .. hu..hu..hu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siasatan tentang bunyi guli tu sbnarnya bunyi paip air... tekanan paip air tah cemana citenye saya lupa... tapi bunyi tu dari paip air... sekali sekala tekanan tinggi buat bunyi tang3.... bila getaran bunyi tu deserap simen dan kita akn dengar seperti guli... semua hotel akan ada bunyi ini... ikut la laluan paip air tu... x semua bilik akan dengar

      Delete
  14. bole tahan seram jugak bace cerita mamamya tu

    ReplyDelete
  15. sbb tuh xsuke tido kat hotel sorang2..penah kene kat hotel langkawi..xingat ape nama..siap dgr suara lagi..tp kan, biar dgr suara jgn nampak...seremmmmmm!!!!..

    ReplyDelete
  16. alhamdulillah tk penah kene lg..
    seram plak aih..!!

    ReplyDelete
  17. Tak pernah lagi terkena kat mana2 hotel. Tapi dalam banyak2 cerita selalunya diaorang kata hotel kat Genting yang berhantu.

    ReplyDelete
  18. Kentalnya hati boleh dok hotel sensorang! Kalau mak jgn harap! Den ni slalu ikut encik somi outstation so byk kali gak la bernaseb malang hahaha... Antara yg sempat cite boleh baca kat sini 1) http://deebpunyecite.blogspot.com/2011/12/menculik-deeb-day-2-batu-pahat.html lg 2) http://deebpunyecite.blogspot.com/2011/06/palm-spring-resort-pd-berhantu.html

    Bab dgr bunyi org bertukang, budak2 wat kecoh bilik sebelah, kadang2 cam bunyi budak lari2 depan koridor kol 2,3 pagi tu mmg biaselah... dugaaannnnn...


    My latest Entry :)
    RESEPI: Baked Macaroni

    ReplyDelete
  19. seram jugak erkkk dok sorang2...nsib baik b4 this xder apa2 yg berlaku..huhuhu

    ReplyDelete
  20. ada sekali dulu
    kat kluang
    hotel apa nama tak ingt dah
    malam2 bunyi mcm cakar2 kat dinding
    pastu nampak mcm lembaga hitam lintas kat atas cermin
    kul 12 tu tros kuar
    padahal dah bayar utk 2 malam
    xmo la takut

    ReplyDelete
  21. Penah terkena dekat toilet carcosa seri negara. Toilet dekat ground floor near restaurant. I masuk cubicle n then terdengar pintu main toilet terbukak, tak dengar footsteps n tetiba ada suara perempuan menyanyi lagu melayu dulu2 depan pintu cubicle i. Seram sesangat!!! I baca surah semua n suara tu pun stop n i terus keluar dari cubicle lari keluar toilet.

    ReplyDelete
  22. aku pernah terkena kat glory beach resort port dickson. tingkat 4 tp no.bilik aku xingat... bunyi kat bilik atas mcm org bertukang, padahal bilik gelap..xde org yg check in bilik tu... pastu kat balkoni malam pkul 2 pg ade dengar budak prempuan bermain kat situ...gelak2.. padahal family aku sume da tido, sape plak lepak balkoni? urm, ntahla... mcm2 hal berlaku..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya lk masa tu ade kursus blaja mek kt glory beach resort.
      Awal pg tu.kne ditekan kepala kaw2. Xleh bnafas.try tgk akk sblh nk mntk tlg.kepalanya dekat je tp kecik lk.last dpt bgn tgk akk tu jauh lk baring rapat ke mmbe lagi satu (kiteorg tdo ber3). Akk tu xberani tido sorang kt bilik katil single.

      Dh trjaga.kejutkn mmbe sebelah akk tu.die pun terjaga dan kami dgr bunyi perabot seret2 kt tingkat atas mcm org pindah rmh. Masing2 terdiam dn amik keputusan cube lelapkan mata.

      bila saya lelapkan mata terasa bdn digoyang2kan.rasa katil bergegar tak bagi saya lelap mata.dah baca mcm2 surah.berulang2kali plk tu digoyang digerak2kan. Last2 saya cakap saya nak tido.esok byk keja kursus belum siap.terus saya terlelap.

      pengalaman...huuu sib baik.xdemam.tp akk bilik sblh yg tumpang blik klang.siap.mimpi ade sorang budak lelaki bgtau yg kami ni dtg tmpt die. Lpstu akk dan anak2 die demam.

      Delete
    2. Tu seea under hotel ke private ?

      Delete
  23. aku duduk hotel kat medan lagi teruk... org mati sakit jantung depan pintu bilik.. dah tu plak malam esoknya pintu bilik tengah malam macam ada org dok tendang.. tpi dalam hati tau dah saper punye keje itu hantu...rilek jee sembahyang bayak xkena sakat laa...

    ReplyDelete
  24. Hotel P Resort Ayer Keroh Melaka.. 2005 ( maaflah tak gtau nama hotel.. Marah nanti Owner dia..). Ada pompuan berdiri kat beranda tingkat dua sedang dukung anak.. kaki tak der.. ( pandangan dari kolam bawah.. ) Tgk dari jauh sangkakan langsir.. Bila saya zoom tu gambar, tak sangka pulak jelas kelihatan susuk tubuh badan pempuan, rambut hitam paras dada, sedang dukung anak berbalut kain putih... Oleh kerna Taksub dgn gambar tu.. mlm tu bg tgk member2 urusetia.. sampai kat putrajya dua malam dia kacau.. Dia lalu tepi katil.. bunyi kain bergesel dgn katil ke depan dan ke belakang beberapa kali, bunyi mulut dia seperti Kita minum air yang banyk tak henti2.. . badan tak dapat nak gerak.. tiba2 tangan kanan terasa sejuk.. tak sedar tangan kanan dah dekat dgn leher saya.. saya baca ayat suci Al-Quran dlm hati .. tak dapat nak teriak.. akhirnya saya dapat bangun.. buka mata.. duduk tepi katil.. nampak rambut dekat kaki..( bentuk m ) ( nak sedap kan hati.. mungkin tali beg kursus yang tak kemas lagi ) saya cuba capai (sentuh) tak sangka jari tak rasa apa2.. tapi dekat pergelangan tangan terkena rambut, terasa banyk rambut.. rupanya btl2 rambut.. (rambut tak cecah lantai.. pasal tu terkena pergelangan tangan..) saya hidupkan lampu... (rambut dah hilang) tak dapat tidor hingga ke pagi.. ( kejadian malam khamis) Kejadian kedua (malam Minggu) tp tangan kiri terangkat sendiri.. Pergi berubat.. Alhamdulillah.. semua da ok. Gambar tu dah deleted.. MASIH SEGAR DI INGATAN.. TAPI HOTEL TU DAH UPGRADE.. Rasa nya tak der dah benda tu kat situ.. sesat da kat putrajaya.. :) .... Percaya atau tidak.. up to u.. piece.

    ReplyDelete
  25. Tul ke...skrg nk book hotel pon search dlu tgk comment2...kna hati2 nih...ermmmm

    ReplyDelete
  26. tk pernah lgk..tapi kalo masuk hotel mesti terpk hotel ni berhantu ke tak..hehe

    ReplyDelete
  27. bayu beach resort PD pnh lah dgr.

    ReplyDelete
  28. tak pernah kena, tapi rasa seram sejuk pernah la.
    rupanya memang betul kawan satu ofis kena resort dekat dengan kitaorang punya. Philea resort and spa Melaka. dalam hutan tak heran sangat bila baca kisah u ade seram seram la bila teringat


    Soya antara Fakta dan Auta

    ReplyDelete
  29. sesapa pegi sabah, hotel berhantu adalah
    Di KK hotel promenade - salah satu biliknya rasa terlalu sejuk sangat walaupun hari panas, langsir tingkap dibuka, cahaya matahari masuk pun rasa sejuk amat sangat. Sejuk semacam. Senang cite bukan bukan sejuk macam di negeri bersalji. Aku dah rasa sejuk nih, mintak tukar bilik, hotel kasi bilik apartment yang lebih besar dan selesa. Dengar cerita ada beberapa penginap yang mati dekat hotel ni.

    Di KK jugak hotel hyatt regency - ramai pramugari tinggal sini masa aku pegi hari tu. Memang grand. Bilik selesa, tapi bila time tidur rasa gelisah memanjang, tak lena tidur. Bangun pagi rasa mengantuk dan penat. Sesak napas pun ada. Adakah disebabkan berhabuk? Tak mungkin sebab hotel ni berbintang banyak. Ada la 4-5 kali tinggal kat sini, tapi itu lah pengalamannya.

    Satu lagi di Sandakan - hotel nya tepi jalan dekat laut, bangunan panjang 3 tingkat. Kawan aku tidur bilik lain, pagi-pagi dia bangun sedar sedar tidur dalam bilik air! Aku pun rasa memang seram. Tak ramai yang menginap. Tapi letih punya hal aku tidur lena je.

    Di Lahad Datu - hotel nya macam hotel lama di indonesia. Nama hotel pun macam nama hotel Indonesia. Ha ini pelik sebab bilik rasa panas... mungkin aircond punya problem!

    Di Tawau di tengah pekan - bilik bilik di cat warna gelap. Macam suasana hotel cina indonesia. Rasa seram saje. Mungkin tak ramai orang masa tu agaknya tu terasa seram. Tapi masakan asam pedas kepala ikan memang sedap.... mungkin masa tu aku lapar sangat agaknye

    Di sarawak - Hotel Hilton, Miri Hilton

    Di Cherating - banyak hotel di sepanjang pantai

    Di Kuantan - MS yang besar di tengah bandar, selesa tapi...ada citernya tersendiri

    Di Nogori - di PD dan di seremban, jangan citer, den banyak pengalaman tak selesa sebab bangun tidur je matahri dah tinggi....

    Di JB - Puteri Pan Pacific, memang selesa, tapi ada cerita dia jugak

    Di Jakarta, Di Bandung Ciumbuleiut amat selesa.....ada juga citer

    ReplyDelete
  30. Bayu beach resort. Suasana x best.bilik bau hapak.mlm petama tido ok. Mlm kedua,xok. Bilik aku sebelah lif.jd bila lif gerak dengar sampai bilik aku. Kul12 leh plk dia main lif berhenti setiap tingkat,ketuk2 dinding. Xtau la hantu atau buaya. Ada ank kecik baru setahun. Tgh tido blh tersentak menangis ketakutan. Lps anak nangis segala bunyi xde. Sabar je laaa.

    ReplyDelete
  31. Cuba Korang zoom in gambar Kat bilk air dekat shower curtain..macam Ada reflexion 'somebody'..

    ReplyDelete
  32. huishhh..seram sangat dok baca komen2 nih.. huhu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...