Followers MamaTisya

Friday, May 17, 2019

NUMEE ~ Mee Kuning baru keluaran Gardenia & masak Mee Bandung Muar




smlm dpt sebungkus mee kuning ni...produk baru keluaran Gardenia
dh berada di pasaran bermula 15 Mei 2019..harganya rm 1.50


so menu berbuka puasa smlm, aku masak menu Mee Bandung Muar


senang guna perencah je....cara2 nk masak pn tgk kt blkng pek tu je
actually nk buat mee rebus muar tp perencahnya tkde
yg ada perencah mee bandung muar



didihkan air dlm periuk, masukkan bahan2 mcm udang,ayam sotong, fishball, fishcake
biarkan smp mendidih...masukkan perencah...kacau2, masukkan telur
masukkan garam secukup rasa...siap utk dihidangkan


bahan2 ni hubbyku dh sediakan


kuah mee bandung is done


tembikai merah ..yummy




menu berbuka puasa smlm..mee bandung muar & jus tembikai..
kuih bingka tu jiran bagi

16 comments:

  1. Terimakasih banyak infonya,.. http://bit.ly/2W3pYI4

    ReplyDelete
  2. Belum pernah ternampak lagi jenama mee tu....
    Baru teringin nak buat mee bandung jugak hari ni MT...
    Hakak kalau buat mee bandung suka buh daging ngan telur, baru terasa best gitu

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru lg ni numee ni di pasaran start 15 mei..ni sbb dpt dr opis....btul sedap ada daging tp tkde daging..so ltk ayam , udang, fishcake

      Delete
  3. saya penggemar mee..lps ni tukar kpd nu mee ajelah 😊

    ReplyDelete
  4. ni yg best. lps ni xde ragu2 lg nk bli mi kuning yg betul2 hal

    ReplyDelete
  5. wahhh...senang ye pakai perencah tu...terliur pulakk

    ReplyDelete
  6. wahhhh sedapnya kak! Dah lama tak makan mee bandung muar

    ReplyDelete
  7. SA ada perencah mee rebus..ingat nak buat la..tp mee rebus guna daging kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mee rebus mmg sedap guna daging..mee bandung pn tp dh daging tkde...guna je apa yg ada dlm peti ais hehe

      Delete
  8. Sha pun dah guna mee kuning Gardenia tu.. Ada jual dekat 99 speedmart je setakat ini..

    ReplyDelete
  9. Rasa mcm nak masak Mee Goreng harini.. nak try Cari la

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah senang dh cari mee yg keyakinan halal,sy dh masak td sedap mee nya kenyal

    ReplyDelete
  11. da jumpa kat mydin mitc. alhamdulillah.
    tapi lom beli lagi.
    sebab ada 3 pek mee kuning jenama lain, beli sebelum tu.
    standby dlm fridge, kan...
    lepas ni, boleh bertukar ke numee :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...