Followers MamaTisya

Thursday, May 16, 2019

Seronoknya tidur hotel dengan bantal empuk :)

Korangggg…bila penat bekerja sure korang rasa nk holiday kan….ada ke orang tak suka holiday…mau jem otak kalo keje je kan..keje smp bila pn tk akan abis...jadi kita kena la spend masa juga bawa family bercuti kan...tak payah la pegi jauh2….dalam malaysia ni pn byk tmpt menarik korang bole pegi holiday kan.

bab nk cari hotel ni, mmg husband slalu serah kat aku sbb aku mmg suka survey2, dia ikut je apa pilihan aku.....kami skarang kalau nk short vacation tk payah  nk travel jauh2, jadi kita pegi yg dekat2 je la…janji dpt tido hotel …kalini aku nak cari hotel sekitar Putrajaya so aku  start la search book Putrajaya hotels banyak juga pilihan hotel. jadi kena tengok la yang mana satu menarik dengan harga berpatutan kan.

maybe ada yg beranggapan buat apa tido hotel , dkt je ngan rumh kn...tu hak masing2...nk dkt ke...
nk jauh ke....suasana tu tk sama ye...janji kita dpt luangkan masa bersama family tercinta..nk2 plak bantal hotel empukkkk lain macam haha..bila korang letak je kepala comfirm trus rasa nak lena  :)

so seperti aku inform...nk bercuti dkt ke..jauh ke...duit masing2..pandai2 la uolss plan..aku kalo nk booking hotel yg paling utama mesti ada swimming pool sbb anakdara sorg tu mmg hantu swimming pool...tu psl kalau korang tgk aku share tmpt holiday , mmg  smua ada swimming pool



Aku try juga  cari  book cheap hotel bangi putrajaya rooms kat google ....Senang nk pilih hotel yang murah dengan fasiliti yang aku nak. Bila aku google gambar Hotel Bangi Putrajaya ni aku trus jatuh cinta sebabnya view swimming pool tu besar dan ada pokok kelapa seolah2 seperti bercuti di pantai..terus rasa tenang dan nyaman dari kesibukan kota. Sure anakdara aku suka sgt kalau menginap di hotel ni…apa lagi cepat2 la booking kan.


saat2 yang ditunggu dah tiba, kami packing barang utk pegi holiday
anakdara sampai je lobby hotel terus jenguk dari atas nampak view swimming pool
seronok dapat check in awal walaupun kebiasaan pukul 2petang


bilik deluxe dengan katil king, memang muat utk kami bertiga
dalam bilik juga terdapat WI-FI percuma,  TV LCD dan juga mini fridge


paling aku suka dalam bilik disediakan iron board..
certain hotel kena request ..tkpun ada bilik khas utk iron


bilik kami ada beranda view swimming pool


tenang je bila tgk pokok2 yg menghijau dkt swimming pool


terus tak sabar ankdara ajak ke swimming pool



Kami menginap 2 hari 1 malam di sini...Yang bestnya di dalam bilik ada juga disediakan bathtub, 
ni mmg bonus bagi anak aku yg mmg suka berendam. 
Lps mandi manda kt swimming pool sambung pula berendam dalam bathtub


feeling sangat tu kan..kalau bole nk lena dalam bathtub



Hotel ini juga menyediakan kemudahan dan perkhidmatan FREE SHUTTLE mengikut jadual ke Kuala Lumpur dan IOI City Mall. Tarikan-tarikan yang berdekatan termasuk Masjid Putrajaya, Wetlands Putrajaya, Tasik Cempaka, IOI City Mall dan Pusat Membeli-belah Alamanda di Putrajaya. Percutian yang tenang, dengan kemudahan yang hebat dan keselesaan yang berpatutan.


kalau nak relaxing kat SPA pun ada...syok kan bila dapat urut satu badan ni


keesokkanya kami breakfast di Restoran Funtasia. Di hotel ni terdapat beberapa pilihan restoran tapi yang menariknya di Restoran Funtasia terdapat Ferris Wheel yang berketinggian setinggi 12 kaki.  Ferris Wheel ini akan berputar dan terdapatnya juadah pembuka selera  dan juga dessert yang boleh dinikmati oleh pengunjung.


lps check out boleh pegi shopping sekitar bangi terdapat banyak butik pakaian yang menjadi tumpuan kaum wanita. Apapun , korang kalau nk pegi holiday survey2 la dulu ye mengikut budget anda. Jauh ke dekat lokasi tu tkde masalah, yang penting semua happy bila dpt bercuti kan..hilangkan stress seketika.


6 comments:

  1. Bestnya tengok swimming pool dengan spa dia!

    ReplyDelete
  2. Bestnya staycation...hehehe...kalau dapat peluang macam ni selalu kan best..SA nak bawak mak abah staycation kat mana2 lepas raya ni..

    ReplyDelete
  3. tampak selesa dan menarik... hotel best x de swimming pool mmg xsyok

    ReplyDelete
  4. Wow mmg cozy Dan sgt selesa. Environment pun cantik

    ReplyDelete
  5. ada masa kit anak relax2 juga luar rumah kan

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...