Followers MamaTisya

Tuesday, September 13, 2016

AidilAdha 2016



salam aidiladha utk smua...sronok yg cuti direct kn
aku kj tp syok juga kj bila time org rmi cuti...jln clear hehe
xpe2 3 hari je kj pastu cuti lg...hehe
tp dgr yg blk kampong aritu ada yg jammed truk
nasibaik la aku raya kt kampung gombak je

actually sehari sebelum raya, aku xsihat...
rs mcm nk demam...nasibaik xmelarat..trus mkn ubat pastu zzzzzzzzz
so pg raya dlm kul 10 lebih camtu br smp kampong gombak


nmpk tk muka yg xbrp nk sihat tu..tp gmbr wajib la ada kn
bj aku tu dh lama dh bli tp pki kdg2 je
so just pki ngan shawl corak sebelum ni aku pki shawl plain
bj tisya bli utk raya aidilfitri tp dh MIL blikan bj so bj ni pki aidiladha




menu di pagi raya, mama ku masak nasi berlauk ikan tongkol...
yg ketupat & rendang ayam tu jiran bagi



bila adik beradik perempuan smua ada, wajib la wefie


thn ni, bdk2 ni tgk lembu disembelih dlm hujan gerimis...nasibaik tk lebat
thn ni mama & adik lelaki aku yg buat badah korban...rm 700 utk 1 bahagian



geng cuci perut lembu...mmg wajib stiap kali aidiladha...
smua xsbr nk mkn perut air asam

5 comments:

  1. Geng raya gombak ni...sep!
    Juju pun raya gombak kak...rumah mama julia...meriah dan tak yah pk jem balik kg suami hahahahhahahha...meriah yer lauk pauk...wahh geng cuci perut lembut...sedap ni

    ReplyDelete
  2. Salam aidiladha MT..
    Meriah kurban di Gombak ye MT..
    Tahun ni akak Kurban di Ezy-qurban jer..
    Negara pilihan Bangladesh.. :D

    ReplyDelete
  3. selamat hari raya mama, kami beraya di rumah tanpa baju raya, tanpa juadah raya. ehheh

    rumah tu cantik sangat..pandainya design.

    ReplyDelete
  4. Salam Aidiladha..
    Tahun nie SHa tak tengok orang berkorban..
    Kami terkorban kepenatan.. hehehe..
    Seronok bila berkumpul..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...