Followers MamaTisya

Tuesday, September 13, 2016

pertama kali rasa SERAM semasa HOLIDAY!!!!


ingt tk aku pegi holiday kuantan cuti pjg lps merdeka aritu
sebelum ni aku pegi holiday aku tk pernah alami perasaan SERAM smp meremang !!!
slalu aku dgr org je cite tp kalini aku rasa sendiri...huhu
sebelum ni aku pernah tido hotel sorg2 semasa outstation tp alhamdulillah tkde rasa SERAM,
walaupun kdg2 mcm2 cite aku dgr...so far mmg aku tk pernah rasa SERAM tu tp baru2 ni bila aku holiday ke kuantan aku alami perasaan SERAM itu!!!!

**kejadian SERAM berlaku baru lagi ketika holiday 1-3 Sept 2016

bilik kami stay utk 3hari2mlm

actually hotel yg aku stay tu resort lama tp diorang dh renovated bg cantik dr segi pool manakala view dlm bilik aku tk pasti sbb tk pernah stay sebelum ni..tp kalo tgk pd gmbr tu mmg nmpk jenis lama perabotnya....bila check in rasa mcm suram je...jarang dinding bilik color merah jingga..slalu putih sbb aku pn ada google sebelum pegi resort ni, tgk bilik mcm ok putih..tiba2 bilik aku dpt color merah jingga plak tp aku anggap mcm biasa je...maybe jenis bilik lain, lain color dinding kot....bilik aku jenis superior...

kami check in lebihkurang pukul 2 ptg ...bilik kami bole dikatakan hujung juga dr lobby.....dh smp bilik, rehatkan bdn sementara tgu anakdara nk mandi pool ptg nanti lps asar...tiada yg pelik ketika ini...kejadian SERAM bermula bila kami balik dr dinner lebih kurang pukul 9mlm...anak dara trus lena, keletihan mandi manda di pool...aku & hubby belum tido lg sbb hubbyku kebetulan tk brp sihat sebelum bertolak dr kl lagi...mula2 kami nk batalkan je holiday sbb tgk keadaan hubby yg on off demam tu tp hubbyku ckp die ok...so kami teruskan juga holiday ke kuantan spt yg di plan sebelum ni....

mlmtu hubbyku minta aku tlg picitkn pale sbb pening katanya...sambil picit tiba2 aku dgr bunyi bising dr bilik sebelah mcm org tgh tolak almari atau katil...mmg kuat sgt la...mcm mengganggu juga la tp aku biarkan aje la...tp bunyi tu makin lama makin kuat dan aku pn rasa pelik time tu dh menghampiri jam 11mlm ....aku tk terkeluar nk cite kt hubbyku memandangkan die tgh sakit pale kn...tp dlm hati aku tiba2 rasa SERAM dan meremang juga sebab aku pernah terbaca pengalaman kwn2 yg share pernah dgr lebihkurang mcm aku dgr tu kalo menginap di hotel tp aku tkmau layankn sgt sambil2 aku baca ayat kursi dan aku pn tk sedar aku terlena pukul brp  mlm tu.

keesokan harinya, lps breakfast spt biasa melayan anakdara mandi manda di pool...hubbyku masih lg tk brp sihat & dia hanya berehat di bilik....kisah SERAM mlm td, aku tk cite pn kt hubby sbb kami masih lg ada 1 mlm di situ, dlm hati aku ingt nk cite nanti bila dh check out....sbb aku risau tk bole tido nanti kalau aku cite...huhu

mlm ke-2 balik dr dinner lewat skit dr mlm pertama, lebih kurang 10 mlm , anakdara spt mlm pertama masuk je bilik, trus lena sbb penat mandi manda siang td...aku & hubby pn nak tido awal sbb keesokkan kami dh nk pulang ke KL tp mata mcm tk bole lelap sbb aku masih terdengar bunyi dr bilik sebelah seperti org tgh mengemas bilik.....bunyi tolakan spt almari/katil/kerusi ...aku tgk hubbyku dh lena sbb die dh telan ubat (masih belum sihat) dlm hati aku berdoa smoga tiada benda pelik menimpa kami sekeluarga...ye la riso juga sbb ada ank kecik kot2 kena kacau kn...nk pulak hubby pn tgh tk sihat....dan aku pn tk sedar jam brp aku terlena....

keesokkan lps breakfast, kami kemas brg2 utk check out, dan ms kt kaunter niat dihati nk bertanyakan ada org ke yg menginap di bilik sebelah kami tetapi mcm mulut terkunci plak...on the way pulang ke KL, baru la aku berciter kt hubby yg aku rasa SERAM pd 2 mlm berturut22 ms holiday tu, kemudian hubby ckp kenape tk bagitau die, aku ckp takut nak cite sbb kita masih stay di situ, takut apa2 yg pelik berlaku so aku diamkan aje.....

rupanya hubbyku pn ada rasa sesuatu masa hari ke-2 , katanya time aku pegi ke pool bw anak mandi manda, die kata bilik sejuk sangat tetapi aku dh off aircond sebelum keluar ke pool sebab hubbyku die rasa menggigil (die kn demam ) so die nak rehat & tido tp bila dia rasa sejukkk sangat die tk bole lena....dia pn tanya pd aku , btul ke aku off aircond sebelum keluar bilik, aku inform mmg off....

mmg pengalaman pertama pegi holiday rasa SERAM mcm ni.....alhamdulillah tkde perkara buruk yg menimpa kami...riso juga kot demam ke .....kwn2 pernah rasa SERAM mcm ni ke???aku mmg tk pernah alami sebelum ni...dan aku pernah share entry HOTEL BERHANTU dan ramai yg share pengalaman masing2...bole klik SINI



*****************************************************************************************************************************************************************


dh alang2 aku update cite SERAM masa holiday ke kuantan aritu, ni nk war2kan juga
tklama lagi akan ada sebuah filem SERAM yg bertajuk VOLKSWAGEN KUNING
yg bakal ditayangkan pada 22 Sept 2016 



Sinopsis Volkswagen Kuning

MENGISAHKAN sepasang kekasih yang telah bertunang, Fuad dan Sarah, yang dalam perjalanan untuk pulang ke kampung Fuad. Mereka mengalami gangguan apabila tersesat selepas senja semasa mencari kedai makan. Gangguan itu menyebabkan mereka mengalami kemalangan dan Sarah mula berubah. Semuanya gara-gara Volkswagen kuning! Fuad ditahan di wad, manakala Sarah langsung tidak mengalami kecederaan. Raudhah, kakak Sarah, datang untuk menjemput Sarah pulang ke bandar, sementara menunggu Fuad pulih dari kecederaan. Tanpa diduga, Sarah membawa pulang ‘sesuatu’ bersamanya.




jom tgk The Making Of Volkswagen Kuning

 

layan  Trailer Volkswagen Kuning

 



Hadiah menarik menanti..OPPO F1s bakal milik anda #OPPOF1s #selfieexpert..jgn lupa tarikh tutup 18 Sept 2016 ~ 12PM

Contest ini merupakan anjuran Bro Framestone dengan kerjasama pihak MIG Pictures Sdn. Bhd. Selaku penerbit Filem Volkswagen Kuning.

Pada blogger yg berminat nk join “Blogger Contest” – Filem Volkswagen Kuning bole klik link http://www.broframestone.com/2016/09/bloggers-contest-filem-volkswagen-kuning/

9 comments:

  1. kalau dengar bunyi2 kat hotel iena pn seram kak
    iena pernah kene dia main tuk tuk dekat tingkap .. tingkap tu xde balconi..
    kene pula time magrib..memang seram main tuk tuk...tinggi kot belas2 tingkat..tak mungkin org panjat tingkap kn

    ReplyDelete
  2. uit.. takutnye..pnh dgr bising2 dulu mase dok kat hotel bajet.. huhuhu

    ReplyDelete
  3. Sama la akak..pernah jugak dengar bunyi mcm tu..masa tu kursus kt intan bukit kiara tu... bayangkan pagi2 buta pukul 2 mcm tu dengar org org seret luggage mundar mandir kt luar bilik.. seram kot.. mana ada org bole check in lewat2 mcm tu..huhuhu

    ReplyDelete
  4. Hotel tu hotel lama, mmg suram sikit suasana dia...penah stay situ 3 mlm (1 mlm tido sorang, 2 mlm dgn family) sbb jd urusetia famil yday jabatan so pegi awal sehari utk uruskan hal2 familyday...mlm 1st tu tido sorang2 mmg dgr juga bunyi2 tu tp buat xtahu je la, bilik sebelah tu bilik member ofis, mmg bilik kami booking sederet utk urusetia...x bole lelap, last tgk jam pkul 4pg...xtahu la lelap pkul bape...esoknya tnya member ada ubah2 perabot tolak kerusi ke, dia ckp mana ada tido awal sbb penat..hehhehe scary x..lps tu asben dh dtg 2 mlm berikut alhamdulillah xde dgr dh bunyi pelik2

    ReplyDelete
  5. Sha xpernah lagi lah alami pengalaman seram kat hotel..
    Kalau kat kuarters Sha duduk nie memang ada..
    Tapi sebab selalu tinggal sorang Sha x layan sangat..

    ReplyDelete
  6. salam..

    nak tau jugak hotel mana tu ekk..? Holiday Villa ke..? nak tau sebab nak elakkan dari check in situ..huhu

    ReplyDelete
  7. haha kalau bunyi almari, dengar budak berlari kat balkoni, orang main guli atau bola tu tanda2 memang ada entiti lain yang berdekatan :)

    mujur la dia tak munculkan diri hoho. Bdw resort tu nama apa?boleh PM x?

    ReplyDelete
  8. laa ye ke amy..huhu..tk.sangka kat de rhu ada jugak benda2 gitu..pernah stay sane 1 malam tp dah 4 tahun lepas kot..

    ReplyDelete
  9. Ish. Seriau gak kan. Dah lah kita sorang2 je rasa. hewww

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...