Followers MamaTisya

Friday, November 8, 2013

macam mana nk masak Nasi Kerabu Biru???


aritu time aku up gmbr ni kt ig & fb ada yg tnye macam mana masak nasi kerabu biru
jawapannye...masak mcm biasa cumanya ltk serai & daun limau purut bg wangi
dan pewarna biru atau pn air rendaman bunga telang

ni la bunga telang yg mama ku tanam
tp aritu tk guna pn rendaman bunga telang ni

guna pewarna ni...kwn adik aku ni mmg bisnes nasi kerabu
die dpt serbuk pewarna ni dr thailand
tkde plak pernh nmpk org jual kt kl ni

so nasi kerabu biru hidangan time doa slamat & bacaan yassin baru2 ni


8 comments:

Ezna said...

suka nasi kerabu ;-)

Nana said...

ooo...gitu...mcm best je kan kalo warna dr rendaman bunga tu... :)

el said...

sedapnye
tp skun mls nak masak mcm2 hehe

Cik Puan Rara said...

oooo ingatkan pakai pewarna.

Zana Nordin said...

he he he...sedap tu...
baru ku tahu nama bunga biru tu bunga helang.........thanks amy for the info

Mama Zharfan said...

terliurnya :)

Tina Othman said...

pergh teror nya amy masak nasi kerabu, sedap tu lama tak makan

lieyalatif said...

pergh...nasi kerabu plak....telan2 ailiyo lieya tau....mak lieya dulu ade tanam bunga tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...