Followers MamaTisya

Friday, July 10, 2015

Jom #SahurDenganHorlicks



Pengalaman sahur anak saya, bila kejut bangun untuk sahur senang tapi bila dah kat meja makan, kadang2 bole tertido balik. Dia susah untuk makan nasi jadi saya sediakan menu yang selalu dia makan untuk sarapan contohnya bubur, roti ataupun pasta. Untuk minuman semestinya Horlicks kerana ia diperkaya dengan multivitamin dan makronutrien yang diperlukan oleh kanak-kanak untuk mereka berjaga di sekolah sepanjang bulan Ramadhan.

 Pengalaman saya bersahur dengan Horlicks semasa lepas berpantang sangat teruja kerana dengan minum segelas Horlicks dapat menambahkan lagi pengeluaran susu badan saya ketika itu selain dari memperbanyakkan minum air suam walaupun pada bulan puasa.

Horlicks®, 'The Growth Nourisher ', adalah minuman berkhasiat yang dibuat daripada gandum, susu dan barli malt. Ia membekalkan 23 vitamin dan mineral penting untuk khasiat harian yang sihat untuk seisi keluarga.



Dua hidangan Horlicks akan memberi manfaat pemakanan sihat kerana ia mengandungi 115% daripada Rujukan harian Nutrient Intake (RNI) Kalsium, 41% daripada RNI harian ion, lebih daripada 80% daripada Vitamin A, B1 dan B2, dan 72% daripada RNI harian Zinc1.



Minum secawan Horlicks semasa sahur akan membekalkan anak-anak dengan sumber serat pemakanan baik yang diperlukan. Serat boleh membantu untuk menyokong sistem penghadaman mereka. Kekurangan serat akan menyebabkan perasaan terbakar dalam perut akibat pengumpulan asid. Jumlah serat yang tepat akan mengimbangi tahap keasidan dalam perut dan melambatkan rasa lapar, dengan mewujudkan rasa kenyang.




resepi sahur mudah - Ice Blended Chocolate Horlicks


4 sudu Horlicks®, 'The Growth Nourisher '
1 cawan air
1 cawan ais kiub
smua bahan2 dikisar & tuang ke dlm gelas....tabur chocolate chips skit..siap untuk bersahur.

kalau minuman yang sejuk mmg menjadi kegemaran...mudah sahaja




Kempen Horlicks Ramadan - #SahurDenganHorlicks adalah untuk mendidik mengenai kepentingan yang bersahur berkhasiat untuk mengekalkan tahap kepekatan sepanjang hari sebagai sarapan pagi boleh membekalkan tahap nutrien yang mencukupi untuk pertumbuhan dan pembangunan kesihatan.


Bagi menyokong kempen ini, Horlicks Malaysia menjalankan satu pertandingan media sosial dari
17 Jun 2015 sehingga 16 Julai 2015. Anda bole kongsikan memori & pengalaman Ramadhan yang termanis untuk memenangi produk Horlicks.


 Anda bole tgk si comel Ilham berkongsi Memori  Ramadan di dalam video di bawah:



untuk maklumat lebih lanjut, boleh layari 

1 comment:

  1. samalah mcm Adam... tak nak mkn nasik tp makan cococrunh time sahur..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...