Followers MamaTisya

Thursday, December 1, 2016

Nasi TUPE @ Nasi Tumpang


 dh bfast ke uolsss....ni nk share pelbagai jenis nasi kt klate
especially time bfast....org luar mesti pelik sbb pg2 dh breakfast berat


ni namanya Nasi Tupe org klate panggil..kalo org luar panggil nasi tumpang
aku yg ore klate pn 1st time br merasa
nasi tupe ni nasi nye berbentuk kon, nasi lembik2 pastu disalut serunding, telur,udang
ada juga yg letak ayam, daging...nasi tu mcm nasi impit


hah meriah mcm2 menu nasi ada


ada laksam, nasi tupe, nasi dagang, nasi berlauk, pulut pagi


nasi dagang lauk gulai ikan & ayam goreng


nasi berlauk air dingin yg femes kt klate
sebelum ni aku mkn kt kl...ada 2 jenis nasi air dingin yg femes kt klate ni
kak chik & husna...tp yg husna belum pernah try...slalu mkn yg kak chik

korang pernah ke mkn, makanan klate bfast ni???

10 comments:

Norhayati Mohd Isa said...

Akak pun tak pernah makan nasi tumpang ni lagi MT..
Tengok macam sedap jer...
Macam2 aneka masakan di Kelantan kan :)

eima said...

sedapnye menu .... ko ni mmg suka mkn

Azura Aziz said...

sedapnya nampak nasik tumpang tu..

Ann said...

meriahnyee..selain nasi dagang, lain tu semua xpernah makan.huhuh

Warisan Petani said...

Masa gie Pasar Siti Khadijah tu hari, ada jumpa nasi tupe ni.

- dieyana - said...

dieyana pun tak pernah mkn nasik tupey ni, sbb lembik. nasi berlauk, okey! Nasik air dingin pun okey, sdp!

wahida said...

dari dulu mmg teringin nak try nasi tumpang tu...

tak pelik pun pepagi dah mkn berat...sebab kami org jawa pun pagi2 dah amek nasi berlauk...hehe...

Chekgu Azrine said...

Pnh mkn 2x sek kami order..tp xbrp in sgt dgn selera...hehe

Nad MamaZN said...

saya x berapa suka makan nasi berlauk utk sarapan.. tp laksam yummm! sedap!
ada geng blogger jual nasi tupe ngan nasi air dingin ni..tp xpenah la order hehe

Mila Ahmad said...

nasi tumpang hanya pernah dengar je tapi tak pernah makan. meriahnya menu orang-orang kelantan pagi-pagi ye.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...