Followers MamaTisya

Thursday, November 17, 2016

7 Hari Mencintaiku


mmg drama skarang byk adaptasi novel kn
so yg terkini 7 Hari Mencintaiku
korang tgk tk cite ni??baru lg start lastweek


SINOPSIS:

Sejak kecil, Mia menganggap dirinya lebih bagus daripada orang lain dan enggan bergaul dengan orang yang tidak setaraf dengannya. Mia seorang yang angkuh dan ego. Apabila dia terpaksa berkahwin dengan Khuzairi yang berasal dari kampung, keegoan Mia telah mencetuskan krisis rumah tangga sehingga hati Khuzairi sudah tertutup buat wanita yang dia amat sayangi itu. Jika hanya diberikan 7 hari untuk menyelamatkan krisis rumah tangga itu, mampukah Mia membuka hati Khuzairi yang sudah dilukainya berkali-kali? 

Memaparkan kisah Khuzairi (Shukri Yahaya) yang menikahi Mia (Siti Saleha) dalam keadaan terpaksa apabila tunangnya, Khalil (Ungku Hariz) menghilangkan diri pada hari pernikahan. Mia amat sayang dan percayakan Khalil. Tanpa usul periksa dan berbincang dengan ayahnya Datuk Megat Idrus (Zulkifli Ismail), Mia telah menggunakan wang syarikat sebanyak RM23 juta untuk membantu syarikat Datuk Johari (Shaharuddin Thamby), iaitu ayah kepada Khalil yang sedang dibelenggui masalah kewangan. Mia yakin bahawa Khalil akan memulangkan wang tersebut. 

Pada hari pernikahannya, penantian Mia hanya menjadi sia-sia kerana rombongan Khalil bersama keluarganya tidak kunjung tiba. Rupa-rupanya, Datuk Johari yang licik telah memujuk anak lelakinya itu agar pergi ke Paris untuk berkahwin dengan perempuan pilihannya. Khalil sanggup mengkhianati Mia untuk menyelamatkan syarikat ayahnya. 

Suasana bertambah huru-hara lagi apabila Datuk Megat Idrus diserang sakit jantung. Untuk menyelamatkan maruah Mia, Datuk Megat Idrus membuat permintaan agar Khuzairi berkahwin dengan Mia. Bermulalah kehidupan baharu Mia bersama Khuzairi di kampung. Mia tidak senang dengan kehidupan di kampung kerana dia menganggap tempat itu tidak sepadan dengan statusnya. Malahan, Mia juga melakukan pelbagai perkara supaya diceraikan oleh Khuzairi. 

Khuzairi seorang yang penyabar dan mencuba sedaya upaya untuk memikat hati Mia. Sayangnya cinta seorang suami tidak mampu menandingi ego isterinya itu. Hubungan mereka selalu pasang surut sehinggalah pada suatu hari, Mia sanggup bertindak untuk meninggalkan suami dan anak kecilnya. Khuzairi terkilan dengan kedegilan Mia yang enggan menyusukan anaknya itu walaupun telah dipujuk. 

Tiadanya Khuzairi di sisinya, barulah Mia sedar bahawa sebenarnya dia juga menyayangi Khuzairi. Mia akui dengan kesilapannya dahulu dan memohon maaf dengan Khuzairi. Mia juga merayu agar diberikan peluang kedua untuk membuktikan cintanya kepada Khuzairi dan anak mereka dalam tempoh tujuh hari. 

Namun, cukupkah masa selama 7 hari itu untuk Mia cuba meraih kembali cinta Khuzairi?


ni masa awal2 mia kawin aritu tp dh jatuh miskin..umh pn kena lelong
tp masih berlagak...parah kalo ada org kaya camni yg tkleh trima hakikat dh xde harta
dh la menumpang rumah family RI tp masih koya jd org kaya
tp mmg makmertua mana nk tahan kalo menantu kurang ajar gtu haha



tp smlm episod dh mula sweet hehe...since ex tunang mia dtg nk soh baik blk
bengong tul...mmg ptt pn tgal...jantan xguna mcm khalil tu
nasibaik ada RI kn.....tgu ptg ni sambungannya

5 comments:

Mila Ahmad said...

tula cumel je berbantalkan lengan sado suami haha...jangan ego sgtlah kdg menyampah je tgk mia ni haha..

el said...

kejap tgk kejap x tgk
asik lupa je
makan semut byk sgt haha

Husna Rahman said...

xtgk la..kan mghrib awal bila da mghrib tv haram bukak ..tediaa..huhu

Norliza Nordin said...

Tengok tengokkk hehhe

Chekgu Azrine said...

tgk jugak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...