Followers MamaTisya

Wednesday, March 11, 2015

1st time dpt SEAT dlm flight kt row EMERGENCY EXIT



time aku outstation ke Sarawak bln 12 lastyear, flight aku kul 3ptg
jrg2 skali aku naik flight ptg dr kl..slalunye awal pg or before tghari la


sepanjang aku travel p holiday or outstation sebelum ni,
ni la 1st time aku dpt seat kt row EMERGENCY EXIT ni
tiba2 rasa neves gk...nk2 lps tragedi #MH370 & #MH17 kn
ye la kalo nk jd apa2 pn bkn dlm flight je kn..smoga dijauhkan
so meh nk share skit bila aku dpt seat kt row EMERGENCY EXIT ni



certain flight ada 2 seat je kt row EMERGENCY EXIT ni tp flight aku naik aritu ada 3 seat
aku dpt seat yg tepi sebelah lorong...bkn yg dkt tingkap
slalunya aku suka dpt seat yg tepi tingkap tp tidak di row EMERGENCY EXIT ni
so stewardess tu bg penerangan khas utk yg dpt seat yg ni
siap inform if ada emergency sila ikut arahan spt dlm gambarajah tu
kena tarik pemegang tu & tolak lps tu tingkap akan terbuka & keluar melalui tingkap
yg couple cina sebelah aku siap mcm wat gaya nk tarik pemegang tu...
dlm hati aku..eh jgn la wat camtu...riso plak aku kot terbuka ke tingkap tu kn...huhu



perjalanan KL- Sarawak amik masa dlm 1 jam 45 minit
naik flight yg ada screen display ni...sempat la layan movies sementara tgu makanan dihidangkn


utk seat kt row EMERGENCY EXIT ni..meja utk mkn tu kt tepi seat belah kanan
kalo seat yg biasa kt belan dpn, bwh screen display tu
tp meja kt row  EMERGENCY EXIT ni mmg kecik skit 
kena buka tmpt pemegang belah kanan tu cz dilipat masuk ke dlm


menunya tuna cheese crossaint pastu ada kekacang tu
sebelum ni aku dpt pudding jelly strawberry



dkt nk landing...dpt kacang ni plak...
kalo naik MAS perjalanan krg dr 45minit, korang akn dpt kacang ni je la


time nk landing, ada tunjuk estimate time arrival
lps tu bole la tgk flight kita dh kt mana dlm peta tu...
bila nmpk ada tunjuk lautan hindi tu...automatik tringat #MH370


alhamdulillah , time gmbr ni kuar kt screen rs lega sbb dh nk smp destinasi
time aku smp aritu, ujan lebat sgt kt airport Kuching

5 comments:

  1. dekat jugak la kuching dari labuan kan..

    ReplyDelete
  2. pernah balik kuching duduk dekat emergency exit dengan sorang tua. time tu dua tempat duduk je. org tua ni pulak 1st time naik kapal terbang . dia boleh cakap..nak..... kalau tayar kapal terbang ni tercabut semasa mendarat mcm manalah kita nanti. adui....tak terjawab dah...

    ReplyDelete
  3. Sepjg naik flight xpenah lg dpt..kalau special brief tuh penah la dpt..sbb bile pangku "handbag" sekali mmg sentiasa dpt special briefing..hahahhaa

    ReplyDelete
  4. tu lepas kes mh370 ngan mh17 tu bile naik flight ade serasa mcm takut kan amy...tp tu laa...kite org islam ape2 pun mulekan dgn doa dulu....moga diselamatkan segala urusan...

    kacang tu lieya suke...sedap!

    ReplyDelete
  5. risau je kan.....kalo duduk sebelah emergency exit tu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...