Followers MamaTisya

Monday, December 27, 2010

rege 2 ketul kuih itu



jawapan utk teka teki ptg td adalah rm1.80 utk 2 ketul kuih
so utk 1 ketul kuih tu 90 sen..giler mhl
so tkde yg teka ngan btul
tq ye kwn2 yg sudi main teka2


ada yg confuse kuih cekelat tu
kalo kaswi die 4 segi
kalo bulat namanya kuih lompang
tp ada gk yg ckp dua2 tu sama
beza dr segi acuannye saje
tp bg kita lain cz rs kuih lompang mcm keras skit dr kuih kaswi
kita suka lg kuih kaswi
kalo bli sure mintak kelapa byk2

smua kuih muih kt sini 90 sen seketul
ni kt food court KLCC

BFF aku yg bli 2 ketul kuih tu td
die ckp nasibaik sedap
kalo aku, mmg tk bli la kuih tu...aku kedekut
tp macarons mhl, aku sanggup bli:-p
sebab macarons tkde jual tepi jln murah2...
bole ke trima alasan gtu:-p


**bg aku mhl la.....mhl sebab dlm KLCC kn
kalo kt tepi2 jln, biasa org jual 3 ketul rm1.00
tp skarng tk dpt dh rsnye....
paling murah pn 1 ketul 40-50sen

tp nana ada komen pernh jumpe rm1.50 seketul...kt mn ek??
kita ni la, 1st time tgk kuih tradisional
paling mhl 90 sen seketul



11 comments:

  1. mahe sungguh...sodap tak?
    br2 ni mkn kuih cucur badak 5ketul=RM8++ lebih kurang seketul rm1.60.huhuhu. nasib baik sedaaapp, mkn pun slow2 menikmati, sayaanngg..kuikuikui...

    ReplyDelete
  2. xingt dah kat mana kita tgk kuih harge mahai tu rasa kat pavy kot dah lupe dah...sama la kita..mmg xkan beli kuih2 yg bole dpt kt tepi2 jalan tu ngan harga yg mahai..hahah kedekut gak

    ReplyDelete
  3. fuh...mahalnyer....
    seketul 90 sen...adeh...

    kat tempat zana nie.....still 30 sen lagi tau....sedap plak tu

    tp kalau mahal and sedap..agak berbaloi gak ler....

    ReplyDelete
  4. beseleh erge kuih kt supermarket beso2 camgitu ler uols...kene amik costing sewa tapak lagik huhu

    ReplyDelete
  5. hu makaiiii..sama lah kita kak, takkan beli pya..mcm melampau pulak harga dia..mmg lah kat klcc..tapi hagak2 lah nk letak 90sen..adeii

    ReplyDelete
  6. nampak sgt duit kat msia semakin mengecil nilai..sgt lah risau nak balik msia ni..:(

    ReplyDelete
  7. kat klcc patutlah...semuanya mahal...agaknya sewa kedai situ mahal kot...

    ReplyDelete
  8. oit nape aku xtau ade teka teki ni..oooo smlm aku mc :p

    aku xheran rege kuih mhl2 ni..mmg confirm aku xbeli wei...buatpe kasi untung kt dia:p

    ReplyDelete
  9. mahei giler rege kuih kt cini...adoiii..

    ReplyDelete
  10. alahai terlebey mahal plak kita teka, tak pe next time wat lagik teka teki suka suki ni k

    ReplyDelete
  11. hehehe...ramai yg tak akan beli rupanya kuih ni, aku sorang je lh yg tegar beli kuih 90sen ni sebab teringin sgt nak makan, pejam mata je lah...nasib baik ada rasa, so bolehlah, kalau yg murah tak ada rasa tu pun kira berbaloi gak beli hehehe....sempat gak snap gambar aku dr belakang rupanya..mmg tegar lah ko ni nyah wehhh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...