Followers MamaTisya

Sunday, January 3, 2016

Persiapan sekolah tisya utk tahun 2016



esok dh start sekolah kn tp negeri pantai timur arini dh mula sesi persekolahan...
camner persiapan uolssss
tisya utk darjah 3 ni xbyk sgt pn bli...yg perlu saje..selebihnya pakai yg lama


spt biasa bli kt Pusat Pakaian Hari Hari
sebelum ni bli kain licin tp utk size tisya thn ni
 bli kain yg sederhana cotton & licin
kalo cotton smua keras skit kainnye


buku teks dh dpt ms lastday sebelum cuti sekolah aritu
alhamdulillah smua dh berbalut so tk payah la aku balut lg


buku tulis pn br bli isnin aritu
dh naik rege... sehengget ....dulu dlm 70sen-80 sen je
tp tk smua aku bli sbb ada lg buku thn lps yg xguna


smlm dh setel basuh beg sekolah lama, buku tulis & buku teks dh siap cop
cpt & jimat masa guna cop..tkla lenguh tgn nk tulis nama :-p
alat tulis ada lg yg lama2...ilang lg , bertabah la
lencana & nametag , MIL yg tlg jahitkan ...sebelum ni aku antar tailor je
tgh ngemas2 smlm...anak dara bisik katanya nenek nk blikan beg sekolah baru
aku pesan tkpayah la membazir, lgpn beg sekolah lama ni ok lg


anak dara kesayangan dh nk melangkah ke Darjah 3....cpt nya masa berlalu

4 comments:

babYpose said...

Salam 2016, dah besar dah tahu kain apa yang selesa ya.

NinaAz said...

yeahh!! esok sekolah. no more cuti2. hehee

Sharinginfoz said...

Skrg ni harga naik semua, betul tu beli yg mana perlu

Mommy Cici said...

semua benda dah naik harga ye, dulu masa I sek rasanya 80sen kot. tgk jenis jugak. agaknya 5 tahun akan dtg berapa lah pulak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...