Followers MamaTisya

Monday, March 18, 2024

1-5 Ramadhan ~ Juadah Berbuka Puasa


Salam 7 Ramadhan spt thn2 sudah aku share menu juadah berbuka puasa..

mn tau bole bagi idea utk korang juga kan..kot dh xtau nk masak apa...sharing is caring....
korang yg follow aku dr dlu sure tau kebanyakkan menu spt biasa chef husband yg masak 
tak pun MIL...aku skali sekala je masak...jom tgk menu 1-5 ramadhan  kami




1 Ramadhan 
Ikan singgang by MIL
Sayur bendi + tauhu & ikan bekok goreng by Chef husband
Ayam bakar aku grill dlm air fryer
MIL request Sirap bandung..1 jug kecik tu cukup la MIL & tisya
aku & husband tk minum air manis



2 Ramadhan 
Kari kepala ikan by MIL
Ayam masak merah & ikan bekok goreng aku masak
Murtabak adik ipar bagi



3 Ramadhan 
Menu omputih aku masak dory fish fillet
kalini ada coleslaw, tartar sauce potato, blackpepper sauce
orange sunquick MIL buat



singgah bazaar ramadhan nk cari murtabak
sbb rasa tk puas mkn yg adik ipar bg tu



4 Ramadhan 
aku masak Siakap Goreng ala Thai ikut resepi KhairulAming
tp versi aku guna bahan apa yg ada...mixed vege by Chef husband



5 Ramadhan 
Nasi Arab Palestine yg viral
Chicken Mandy & Lamb Mandy
byk nasinya tu...so ada extra , tisya mkn time sahur
air kelapa fresh no sugar



Tauhu Anora fav utk moreh


alhamdulillah stakat ni aku masih minum air kosong
walaupun cuaca panas , dugaan btul tgk air manis


13 comments:

  1. Semua masakan menarik.....yummy....

    ReplyDelete
  2. Kuat mama tisya, boleh tahan tak minum air manis. Kipidap dongibab!
    Sedapnya tengok menu berbuka puasa di atas.

    ReplyDelete
  3. wahhhh siakap menu khairul aming!

    ReplyDelete
  4. Teringin ikan Siakap tuhh 😍😍

    ReplyDelete
  5. Boleh tiru menu² ni 👍
    Siakap tu nampak sedap la...

    ReplyDelete
  6. Banyaak macamnya...martabak tuu..duuh sedapnya👍

    ReplyDelete
  7. ammi berbuka biasanya dengan kopi o suam...dah makan nasi bagai baru dok layan air sejuk bebanyak. panas ni rasa kering nau badan

    ReplyDelete
  8. Suami kakak memang chef kah? Makanan yg dibuat cantik dan terlihat sedap semua 😄👍.

    Kalo dah terbiasa dengan air suam, memang dah tak tertarik dengan manis. Saya pun... LBH suka air suam dan kombucha utk berbuka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia bkn chef...tp mmg panggil dia chef husband sbb die yg byk masak dr wife :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...