Followers MamaTisya

Monday, March 25, 2024

6-10 Ramadhan ~ Juadah Berbuka Puasa



Harini dh 14 ramadhan...kejap kan dh 2 minggu kita berpuasa

moh tgk menu berbuka puasa dari 6-10 Ramadhan kami



6 Ramadhan 
Rendang ayam by MIL, aku goreng kangkung belacan & acar timun


hah sekuali besar rendang ayam MIL masak..
so bole simpan utk frozen juga



Moreh ~ Goreng samosa daging fav tisya



7 Ramadhan 
Ikan masak kicap by MIL, aku goreng ayam & sayur campur


sambal tempoyak daun kayu ni opismate bagi..
aku tk mkn....husband & MIL yg suka..sedap katanya


adik ipar singgah bg bubur lambuk




8 Ramadhan 
Chef husband buat sizzling mee..
bila dh nak berbuka baru aku pecahkan telur tu dlm pan
aku punya guna mee kuning numee, husband punya guna mi urai




9 Ramadhan 
Ikan masak cuka & pajeri terung + bendi by MIL
husband goreng telur dadar


aku tak mkn menu ikan cuka tu
 so aku goreng telur mata + bawang + kicap


tp ni mama buat utk makan sendiri je
aritu balik gombak mama bg 1 peket



10 Ramadhan 
Sambal udang by MIL
aku masak Tofu telur + mushroom soup chinese style

Khairul Aming arini share menu Egg Drop Soup
lebih kurang mcm aku masak ni la cuma telur tu tk byk sgt guna


15 comments:

  1. wah..meriah..sedapnya rendang ayam tu...teringin plak..

    ReplyDelete
  2. fuhh sedap2 belaka tuuuu i suka bubur lambuk hehhhe so far dh mkn masa my razeen bawak balik dari sek...setiap thn sek bg bubur lambuk utk students, tp sekali ajer lah dlm bln ramadhan

    ReplyDelete
  3. Laa nape tak makan sambal tempoyak daun kayu tu.. rugi oooo hahaha..

    ReplyDelete
  4. Tersinggah sini tengahari.....makanan semua nampak sedap.

    ReplyDelete
  5. waaahhh meriahhhhh! air tu je yg paling terliur sekarang ni pukul 3.58 T___T

    ReplyDelete
  6. Sedap-sedap menunya!
    Rendang kalau duduk sanding dengan acar memang naiklah seri baunya.
    Mata saya fokus mushroom soup chinese style!

    ReplyDelete
  7. Merecik betul kangkung goreng tu. 😀

    ReplyDelete
  8. Kita geng Tisya, Aunty pun suka samosa daging by Ramly tu. Inti padat 👍

    ReplyDelete
  9. tengok sini pagi2 memang telan air liur jela. hahaha

    ReplyDelete
  10. Sedap sedap menu berbuka. Senang masak ayam rendang banyak, boleh simpan dan reheat je bila nak makan. Sambal udang, favourite tu.

    ReplyDelete
  11. Setelah melihat menu2 kakak, saya putuskan sahur hari ini masak telur goreng kecap sajalah 😄. Paling gampang untuk sahur.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...