Followers MamaTisya

Tuesday, February 26, 2013

Fresh Seafood @Tawau


citer aku meeting kt sabah aritu tk update lg
lps dh setel meetting ..mlm tu dinner kt tmpt seafood 
yg biasa pemborong bw kami mkn



aritu ada yg tnye brp regenye sekor ni..
cz pemborong yg blanje kn
aku pn tk sure tp kalo tgk kt gmbr atas tu rm 16 per 100g


pemborong soh aku ltk lobster kt lengan mcm tu..tk berani la aku

loster sweet sour..puas ratah


pencicah

biasa mkn butter prawn
tp aritu pemborong order udang stim ni



sayur manis yg menjadi fav aku kalo p tawau
kt kl tkde sayur ni..suka sgt
disebabkn sayur ni la...aku mcm tk caya yg aku bole mkn sayur ijo:-p
 kalo yg blum tau, aku mmg tk mkn sayur ijo mcm bayam,sawi,kangkong
sayur yg aku mkn kobis,bendi,kacang panjang, carrot, brocoli

ikan merah masak apa ntah..sodap


ikan putih masak stim..sodap gk




siput tarik ni kt kl pn tkde ..hanya ada siput sedut
tp aritu ada kwn kt fb mention namanye siput gong-gong kalo kt spore




teh cina

tembikai

kelapa muda

makanan byk2 ni 4 org je mkn..hah ketat perut 
cz byk tul lauknye pemborong order...
alhamdulillah kenyang smp esoknye:-p

8 comments:

cha said...

sedapnya kak. sane murah kan seafood. lama tak mkn lobster huhu. siput tarik tu mcm geli je nak mkn :p. laa akak tak mkn sayur hijau ke? kailan?

Sidratul Muntaha said...

seafood arr best klu mkn byk2
sbb tak muak
thu2 perut penuh
ahahha

NinaAz said...

warghhh.. freshhhh!!!! nak ajak hubby bawak balik bini dia ni sabah laaa mcm ni.... bestnyaaaaa :)

*∽ IZAN ∽* said...

Meriahnya Mama Tisyaa!! lobster tu yg paling tak tahan tengok tuh ...adehhhhh!! pagi2 dah telan air liur badak tengok nih huhuhuhu.

Siput gonggong tu kat Kampung Izan ada.. maklum la kampung nu kat selatan tanah air tu kan. Mmg kalo teringat cari.. sedapp kan!

syawalsimpsons said...

giler berani pegang..tak gigit ka...

~ cik AiN pinky ~ said...

Siput gong-gong...dah dekat namenye mcm siput Gondang, Nasib baik bkn siput gondang...hahaha :p

Nana said...

rasanya siput gong gong tu ada kat johor
kita xpenah mkn lobster sebab mahai kan
tgu org banje la hahaa
bab xmakan sayur tu kita xmakan sayur pahit je lain2 ok.hehe

~ana~ said...

sedap nya kak....even sayur tu pun nmpak mcm sedap...huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...