Followers MamaTisya

Wednesday, May 28, 2014

resepi Tomyam Ayam


aku kn aritu tk sihat...so lama tk masak tomyam...
bila tk sihat ni dpt hirup kuah tomyam rasa lega skit
aritu ada yg tnye resepi...so meh la aku share ngan uolsss


aku main campak2 je
masukkn kiub tomyam ke dlm periuk yg berisi air
masukkn serai....kacau2 kiub tu pastu masukkn ayam..smp mendidih
masukkn hirisan bawang besar, kobis, carrot
masukkn cili padi..nk pedas ltk lebih
garam & gula secukup rasa
masukkn daun limau purut & buah tomato


**aritu kobis je ada, carrot tkde...kuah tu nmpk putih sbb kiub tomyam tgal 1 je...
biasa buat ltk 2 kiub tomyam so kuah akan jd merah
ayam tu if nk tukar ngan udang, sotong, lala pn bole..ikut suka korang

 ni la cth kiub tomyam yg aku guna...brand knorr...gmbr dr google

5 comments:

  1. dulu2 masa xreti masak tomyam mmg guna pes
    tp bile mak dh blaja ngan org pandai masak kita pon blaja ngan mak

    ReplyDelete
  2. oo saya xpenah nmpk jenis kiub..biasanya yg peket tu..saya masak tomyam xsedap, pahit! tu sbb jarang masak tomyam hehe

    ReplyDelete
  3. Kegemaran anak akak Nabil ni MT.. hari2 tomyam ayam pun tak pe huhu..

    ReplyDelete
  4. Skg ni kt giant dah ada paste tomyam style thailand tu..sedap tau..cuba try..

    ReplyDelete
  5. Assalam...

    baru semalam terfikir nak masak tomyam...hehehe ptg ni blh laa masak.. terliur lakkk :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...