Followers MamaTisya

Thursday, July 10, 2014

hajat di hati tertangguh


hajat dihati smlm aku nk buat creamy butter prawn 
blk kj singgah giant jp bli bahan tp smp umh tgk MIL aku dh siap masak 
so tkmo la membazir...tangguh la dlu..insya allah ptg ni la nk buat


kari kepala ikan tk brp nmpk lak kepalanye
sebelum ni aku pernah masak kari ikan tongkol tp ni MIL yg masak
 aku buat sambal belacan je bkn main pedas sbb guna cili api


sambal tempe + ikan bilis


ni menu fav gk bila bln puasa..hubbyku bli kt bazar ramadhan
tp tktau apa namanye...tp tu tauhu goreng dlm tu isi kentang mcm nk wat begedil 
pastu ada mix vege ....cicah ngan sos tu...sedap
mayb namanye tauhu goreng sumbat kentang kot...hehehe

5 comments:

syawalsimpsons said...

akak bikin la...sedap tu kari ikan tu

Naemah Umi said...

Sedap pulak tgk sambal tempe ngan bilis tu, walaupun umi ni tak mkn tempe except tempe goreng tepung ekekeke...

Okies...esok nk tggu entry creamy butter prawn, mesti sedap nih

eima said...

sedap tu mkn kari ngan sambal belacan ......

Sidratul Muntaha said...

sepnjng 12 ramadhan ni aku tak jejak lagi bazar
laki aku ade jugak tpi beli air dgn kuih2 jelah...
thun ni tak lalu nk mkn nasik sgt

Nad MamaZN said...

menarik gak menunya tu, hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...