Followers MamaTisya

Wednesday, July 2, 2014

Pemanggang Ajaib mmg berguna bila bln Ramadhan utk ibu yg bekerja :)


aku rs rmi dh bli  pemanggang ajaib
so bln pose ni mmg berguna sgt la 
utk ibu yg bekerja kalo nk blk masak menu utk berbuka
sbb guna  pemanggang ajaib ni "cpt di masak sedap di makan"
hah mcm sama slogan Maggie...hehe


smp umh 5 lebih so dlm kul 6 camtu masuk dapur 
tnye MIL nk masak apa..die ckp wat ayam percik la


ni la hasilnya bila dh siap...kn aku ckp menu wajib bln puasa mesti ada ayam percik
menu wajib belah family aku & belah family inlaw :)


pastu wat sup sayur ngan enoki mushroom
mushroom ni slalu mkn steamboat kt Johnny's


hiris bawang putih, bawang besar, cili
pastu tumbuk lada hitam...tumis smua...masukkn air
masukkn sayur & enoki mushroom...masukkn garam secukup rasa
kaco smp mendidih...siap utk dihidangkan

10 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Nak cuba lah ayam masak percik putih ni lah nanti.. resepi dah amik.. :)

Tina Othman said...

adui ayam percik, tak tahan

Nad MamaZN said...

esok menu kami ayam percik hehe

syawalsimpsons said...

tahun ni egat nak try jugak ayam percik ni...

ros_reeza said...

sedap ni.. belum pernah try kuah putih. selalu Ros buat kuah merah je..

Naemah Umi said...

sedap tu ayam percik..umi kalu bulan puasa tak dapat kerutuk daging, dapat ayam percik pun dah ok...bertambah nasi makan heheheh

Myra Jay said...

Setakat posa ni belum guna lagi pemanggang ajaib..
Macam menarik je ayam percik tu, nanti nak buat la ;D

Chekgu Azrine said...

Enoki mushroom tu nak dpt mana ye

DrCat said...

wah best nye....salam singgah..dari catlina(blog baru) hihi..ingat lagi ke kat sy neh

do revisit me yeah...hehehe
salam ramadhan

www.jalanjalanpusingpusing.blogspot.com

Ibu Lala said...

Terliur pagi pagi tgk mknn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...