Followers MamaTisya

Wednesday, July 2, 2014

Pemanggang Ajaib mmg berguna bila bln Ramadhan utk ibu yg bekerja :)


aku rs rmi dh bli  pemanggang ajaib
so bln pose ni mmg berguna sgt la 
utk ibu yg bekerja kalo nk blk masak menu utk berbuka
sbb guna  pemanggang ajaib ni "cpt di masak sedap di makan"
hah mcm sama slogan Maggie...hehe


smp umh 5 lebih so dlm kul 6 camtu masuk dapur 
tnye MIL nk masak apa..die ckp wat ayam percik la


ni la hasilnya bila dh siap...kn aku ckp menu wajib bln puasa mesti ada ayam percik
menu wajib belah family aku & belah family inlaw :)


pastu wat sup sayur ngan enoki mushroom
mushroom ni slalu mkn steamboat kt Johnny's


hiris bawang putih, bawang besar, cili
pastu tumbuk lada hitam...tumis smua...masukkn air
masukkn sayur & enoki mushroom...masukkn garam secukup rasa
kaco smp mendidih...siap utk dihidangkan

10 comments:

  1. Nak cuba lah ayam masak percik putih ni lah nanti.. resepi dah amik.. :)

    ReplyDelete
  2. esok menu kami ayam percik hehe

    ReplyDelete
  3. tahun ni egat nak try jugak ayam percik ni...

    ReplyDelete
  4. sedap ni.. belum pernah try kuah putih. selalu Ros buat kuah merah je..

    ReplyDelete
  5. sedap tu ayam percik..umi kalu bulan puasa tak dapat kerutuk daging, dapat ayam percik pun dah ok...bertambah nasi makan heheheh

    ReplyDelete
  6. Setakat posa ni belum guna lagi pemanggang ajaib..
    Macam menarik je ayam percik tu, nanti nak buat la ;D

    ReplyDelete
  7. Enoki mushroom tu nak dpt mana ye

    ReplyDelete
  8. wah best nye....salam singgah..dari catlina(blog baru) hihi..ingat lagi ke kat sy neh

    do revisit me yeah...hehehe
    salam ramadhan

    www.jalanjalanpusingpusing.blogspot.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...