Followers MamaTisya

Thursday, January 16, 2014

Gosok baju...saper suka???

start thn 2014 ni..bila tisya dh melangkah masuk darjah 1..
rutin gosok baju aku kena buat ari ahad
sbb die sek pg  & ptg...so gosok siap2 utk seminggu
mcm dlu tadika gosok selai2 pn tkpe...tp tidak lg thn ni
so if nk kuar jln2 vkend aku prefer ari sabtu cz ari ahad nk setel bab gosok bj
tp kalo ada hal ari ahad kena adjust la kn
kalo sebelum ni sabtu ahad kuar jln2 tp thn ni kena limitkn la


ni time start sekolah aritu ...
aku gosok 2pasang sek kebangsaan & 2 pasang sek agama
sbb minggu tu 2 hari je sek kn...

masuk minggu berikutnya ngan bj ayah nye skali & tisya punya gosok utk seminggu trus
nasibaik bj kj aku jenis tkpyh gosok...baru ank sorg kn...
salute la org ank rmi nk gosok bj ank byk2 kn..ni utk 2 org pn dh berpeluh2
tp minggu ni tk byk sgt iron bj sbb cuti maulidur rasul & thaipusan...rehat kejap :-p
ada kwn aku antar iron kt dobi katanye rm 1 selai..ada certain tmpt rm 1.20...

korang suka ke gosok baju???

6 comments:

el said...

smlah x suka gosok baju
tp dah anak2 sekolah terpaksa lah
esok nak sekolah baru el gosok
gpun baju danish 3 helai..suar 2 helai..suar tu oklah kut nak pakai 2 hari..baju lak tgk gayanya hari2 kena basuh..xpelah sekejap je gosoknya..betul tu tu baru anak sorg..nasiblah mak pak jenis baju keje xyah iron hahaha

ni boleh amek mengupah gosok baju
selai 1-1.20 boleh topup belanja anak sekolah haha

Chekgu Azrine said...

i dah lama tak gosok baju anak..
sebab anak2 dh besar..
derang gosok sendiri..ngeeeee

Falsya said...

Kite cukup xsuke gosok baju..kalau missed gosok baju somi satu weeekend mmg mendapat la kene gosok 10helai baju keje die..cer bayangkan kalau termissed 2 weekend..pengsannnnn..

ayu Ismail said...

Tak berapa suka...tapi akak lebih suka gosok hr sabtu..ahad tu dapat rileks..baju sutera je hantr dobi.akak gosok baju untuk 4 org setiap minggu huhu

Nad MamaZN said...

Saya plak suke gosok baju..
Tp tak suka gosok berdiri
Suka menggosok bersila
Skrg pun dh mula menggosok baju kerja papazn padahal dh 6thn xyah gosok huhu
Dpt keje tmpt bru kena plak gosok kemeja

NinaAz said...

gosok baju??? errrrr... kureng gemar. huhu. skg ni gosok yg husband jea, yg nina punya langsung xgosok. dalam 3 minggu kerja ni baru sekali gosok untuk nina punya. hikhik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...