Followers MamaTisya

Friday, February 21, 2014

jom bertungku !



aku kalo lenguh2 bdn , mmg suka bertungku
tu pn kalo blk gombak la
rs sakit pinggang...aku rs mcm tanda2 nk period
so bakar la batu sungai ni utk bertungku
kalo org tlg tungkukn lg best...ni tungku sdiri je
lega skit la lps bertungku kt part lenguh & sakit pinggang


kalo org klate, time dlm pantang mmg bertungku smp abis pantang 
kalo org luar dlm 3 hari je bertungku biasanya
aku dlu dlm pantang, nenek aku yg tungkukn 
sbb nenek aku kt kampung mmg tukang urut & tungku org lps bersalin
tp saper yg sakit2 bdn pn nenek aku urut gk la kt kampung
tp skarang dh tk larat dh cz dh makin tua
kiranye time adik2 aku dlm pantang, nenek aku tk sempat urut dh
aku je la cucu yg die larat lg urut & tungku time tu thn 2007

korang bertungku brp ari time pantang????

 

5 comments:

  1. tungku smpi hbis pntg tp ada hari skip2..hehe.. lsp hbis pntang pntg tungku pon tkigt dh ltk mana..adehh nkkena tungku balik ni..elok utk peredaran darah

    ReplyDelete
  2. Memang favourite bertungku. sebab lepas tu rasa fresh sgt. Slalu dlm pantang I bertungku sendiri je, mak I bakarkan batu sungai balut daun mengkudu..dalam pantang I bertungku 40 hari (sebab 4 hari pertama slalunye masih kat hospital, I c-sec for both deliveries). Tapi dah habis pantang buat jugak la seminggu dua kali time weekends sampai 100 hari...semangat nak kempiskan perut. hehehe

    ReplyDelete
  3. 3 hr ni. X jumpa lg tungku batu sg ni. Guna batu sg lg best dr tungku besi. Sy pkai yg tungku besi tu je

    ReplyDelete
  4. Aku last bertungku masa berpantang uqail dulu.. Sedap badan bila dpt bertungku.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...