Followers MamaTisya

Thursday, November 1, 2012

macam-macam jenis PERUT LEMBU


jom kita tgk gmbr mcm2 jenis perut lembu..
ni aku sempat snap time aidiladha aritu 
mayb ada antara korang tk pernah tgk
dan ada juga yg tk mkn..
ye la perut ni antara makanan exotic tk smua org mkn


ni PERUT TUA..die beso skit & pjggggg

PERUT TUA setelah dibersihkan dan utk direbus

PERUT MUDA ni kecik skit
juga  dikenali USUS LEMBU


PERUT MUDA  yg tgh direbus

PERUT MUDA  yg telah dipotong2

PERUT TEBAL ataupun PERUT TUALA

PERUT TEBAL yg telah  dipotong2


daging goreng 1 kuali beso..mmg suka ltk bawang byk22

sabtu aritu utk lunch & dinner 
menu utama adalah PERUT...yum2222

12 comments:

MrS. F!zA said...

oh perut pon ada byk jnis..perut tuala tu serius mcm tuala..kita biasa tgk prut tuala tu je.. yg perut tua tu mmg besar gitu ke..kena hiris2..tp yg perut muda leh rebus mkn gitu tkyah hiris dh eh?

JaSSNaNi said...

macam2 perut ada kan.. hari tu time korban kat dewan dekat rumah.. pun dok bahagi2 kan perut lembu ni.. nani bawa balik semua jenis perut sikit2.. sbb asben suka.. :) siap air asam.. perghhh.. tengok asben makan perut cicah air asam sampai tak sedar nani lalu belakang.. hik hik hik..

Salmi Khairil said...

biasa makan perut tebal..yang orang kata perut ngan air asam tu tak pernah cuba dan tak pernah jumpa lagi...

Dee said...

erkk...dee tak mkn perut..huhu..

SyaNa said...

aku takat makan perut tebal tu je
yg usus2 tu sume rasa mcm x pernah mkn

Zura said...

erm...

~ana~ said...

erm..ada budu.....:)

watyz said...

sume2 x penah makan.. hehhehe

radziah AR said...

perut tuala @ perut tebal tu, org kedah panggil perut bingkai nyiru. kzie lagi suka yg ini dr perut muda tu (org kedah panggil perut masam). fuhh...sedap sungguh...
dlm fridge ada lidah...amy mkn lidah? sedap sangat..

nadia said...

kakkkkk,
4 hari 4 malam makan perut je semata2 pon xpe. feberetttt ni. tapi first time raya haji baru2 ni tau yang cara nak bersihkan perut hitam nauzubillah tu dengan menggunakan kapur. huhu

:: Riri-Fatieha ::~ said...

perut sedap!

Zura@Iwan said...

mcm2 perut..aku suka satay perut..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...