Followers MamaTisya

Saturday, January 22, 2011

Seafood Stim



kalini wt seafood stim plak
main campak2 je cz masak stim paling senang:)



bahan-bahan:
bawang besar & bawang putih
halia
tomato
cili api
serai
sos tiram
kicap manis
carrot
daun sup
ikan/sotong/ayam

-bersihkn ikan/sotong/ayam
pastu dilumurkn ngan sos tiram+kicap
(nk bg byk kuah ltk lebih skit)
-bwg,halia,cili,serai,tomato,carot
di hiris & tabur kt atas ikan/sotong/ayam
-tabur daun sup then kukus smp msk
-kukus ayam + sotong tu lama skit la...dlm 20minit



tgh stim



siap utk dihidangkan




10 comments:

  1. wah sedap & menyelrakan, ari ni kita tak makan nasik lagik ni kalo dapat lauk amy ni sedap gak terliur nengoknya

    ReplyDelete
  2. hehehe,klu bukak kedai laku nih erynn

    ReplyDelete
  3. ayu kalau seafood lagi suka bakar membakar..lbuat sambal sendiri, pstu bakar dalam oven..fuhhh..meleleh air liur makan seafood bakar..

    btw time2 malas nak masak, leh gak cuba style ni..

    ReplyDelete
  4. good idea! nnti nk cuba blh bg double mkn.. ntah ibu diorg yg lbh hahaha

    ReplyDelete
  5. main campak2 je yer nyah..mcm sdp je, agak2 tekak aku leh terima ke erk..kot2 kalau ko masak tekak aku okem je hah heheh

    ReplyDelete
  6. me apa jenis seafood dan apa jenis cara mskn pun me suka heheh

    ReplyDelete
  7. Nih sorang lagi yang suke masak nih! bagus laaaaa

    ReplyDelete
  8. stim mmg elok mkn...jgn mkn mende yg bminyak kan..

    ReplyDelete
  9. wawwwww..aduiii berderet2 entri makannn..lapaaaaaaaaa oh tidakkkkkk

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...